Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!

Horúce z výroby: CTM 2015

CTM Bicycles je jednou z trojice veľkých slovenských bikových značiek, a najmä vďaka svojim rozsiahlym marketingovým aktivitám, sponzoringu a obľúbenosti svojich gravity radov u mladých jazdcov snáď najviditeľnejšia.   Na prezentácií noviniek na sezónu 2015 sme preto nemohli chýbať. Pozrite si, čo pre vás tri písmená zo Starej Turej navarili na tento rok.
Biker

 


 

Point
Tak ako je v pozornosť MTB priemyslu v súčasnosti najviac upriamená na segment endura, tak aj v CTM by ste ťažko hľadali výraznejšiu vlajkovú loď ako enduro CTM Point. Ten má rovnaký karbónový rám a rovnakú geometriu ako minulý rok. Avšak výraznými zmenami prešla stavba – z minuloročných komponentov ostala na biku prakticky len teleskopka RS Reverb a vidlica Pike, hoci cena sa drží na rovnako príjemných 3199€.

Tak ako na všetkých ostatných enduro bikoch, aj tu už pohyb nahor a nadol obstaráva výlučne RockShox so svojim vzduchovým tlmičom Monarch. Na Pointe nájdete jeho verziu DebonAir s objemnejšou hlavnou vzduchovou komorou, ktorá dodáva tlmiču lineárnejší chod – teda podobnejší tomu pružinovému, na ktorý mnohí puristi ceniaci hladký chod stále nedajú dopustiť. Levely tlmenia kompresie aj odskoku boli starostlivo vyberané nastavované na RockShox testkempe, ktoré na Point a jeho odpruženie FSS s plávajúcim uchytením tlmiča pasovali najlepšie.

Pohon 1X11, ktorý minulý rok na bikoch slovenskej značky chýbal, dopĺňajú nové štvorpiestové brzdy SRAM Guide, zapletené kolesá SRAM ROAM a namiesto plášťov Schwalbe sa na bikoch ocitli pre mnohých vítanejšie gumy od WTB. Tie možno sú o niečo ťažšie, no pochvaľujú si ich tímoví jazdci, zamestnanci, aj my. A to pri jazde zaváži oveľa viac, ako pár ušetrených gramov.

Na všetkých enduro bikoch nájdete široké zjazdové rajdy Truvativ Boobar s krátkym predstavcom – pretože vždy je ľahšie zúžiť ich podľa svojho gusta, ako do nich natĺkať rúčku z metly a rozširovať ich (true story z internetového fóra).


 

Scroll
Hliníkový CTM Scroll, napriek tomu že má v najvyššej špecifikácii na vlas identickú komponentovú stavbu s Pointom, je z mierne odlišnej sorty bicyklov. Na začiatok je tu o centimeter vyšší zdvih, a agresívnejší charakter podtrhuje dlhšia a položenejšia geometria úplne nového rámu na rok 2015 – prirodzene opäť na 27,5-palcových kolesách.

Scroll je dostupný v troch úrovniach výbavy v rozmedzí od 2699 po 1899. Aj na tom najlacnejšom nájdete plášte WTB (hoci v tvrdšej zmesi gumy), teleskopickú sedlovku KS, či tlmič Monarch, zatiaľ čo vidlicu Pike nahradila lacná, no podľa testov stále veľmi dobre chodiaca SR Suntour Auron.







 

Rawer
140-milimetrový trailbike Rawer dostal do serzóny 2015 nový rám podobný tomu, na ktorom je postavené enduro Scroll spolu s charakteristickým „hrbom“ na hornej rámovej trubke. 

Systém odpruženia zostáva pri konvenčom štvorčape – systém FSS s plávajúcim tlmičom použitý na rámoch Point a Scroll by jednoducho bike príliš predražil, hoci pri testovaní sa zvažovala aj táto možnosť. Geometria je o niečo otvorenejšia s dlhším rázvorom a položenejšími uhlami. Rawer je tak oproti minulému roku schopnejší najmä dole kopcom.

Takto sa cenovky dvoch výbav ustálili na 1699, resp. 1499€. Na tej lacnejšej vpredu pruží vidlica Manitou Minute, ktorá vyhrala v porovnaní s vidlicou Sektor – ekvivalentom od RockShox – svojou vyššou tuhosťou. Obe úrovne výbavy sa hojdajú na tlmičoch RS Monarch s továrnym naladením starostlivo vyberaným pri predprodukčnom testovaní. To je nastavené trochu komfortnejšie ako v prípade enduro bikov, ktoré zase prikladajú väčší dôraz na efektivitu a rýchlosť, ktorou prejdete cieľom na pretekoch.

Plošnú výmenu zažili doplnkové komponenty ako sedlovky, predstavec a rajdy, ktoré po novom všetky hrdo nosia logo CTM. Vďaka tomu sú dobre doladené na účel biku a nie sú obmedzované katalógovou ponukou iných výrobcov. Na Raweroch majú rajdy šírku striedmych trailových 720mm a predstavce dĺžku 75mm.


 

Revox
Úplnou novinkou v ponuke je trailbike Revox. Hoci by vám jeho 100mm zdvih napovedal iné určenie, cieli Revox do novovznikajúcej kategórie agresívnejších bikov s nižším zdvihom pri ktorých vám geometria a pevnosť rámu umožní s bikom narábať trochu agresívnejšie, no pritom vás neobmedzujú zbytočné centimetre pod zadkom naviac. Trailbikovému určeniu zodpovedajú aj menšie 27,5-palcové kolesá oproti 29-kam dominujúcim kategóriu XC.

Vpredu nájdete rovnaký zdvih ako vzadu, hoci bike podľa špecifikácií výrobcu v pohode znesie aj 120mm vidlicu, ak by ste chceli potenciál biku potiahnuť trochu vyššie – či už zdvihom alebo agresívnejším hlavovým uhlom. Cena? 1299, resp. 1099€.



 

Rocker
CTM Rocker je v portfóliu značky stálicou a obľúbeným bikom. Jednoduchý štvorčapový fullík pre nenáročných zákazníkov má zdvih 120mm, geometriu pre pokojnejšiu sortu bikerov, a po novom aj takmer nevyhnutné 27,5-palcové kolesá. Dve úrovne výbavy vás pripravia o príjemných 1099, resp. 899€.


 

Sweep
Novinkou v XC segmente je model Sweep, ktorý právom silno pripomína 29-palcový karboňák Slayer, avšak uberá na veľkosti kolies. 27,5-palcový hardtail je postavený kompletne na XT s pár odbočkami do radov sady Deore, vidlici RockShox Reba, a doplnkami CTM – o niečo ľahšími než Truvativ použivanými doteraz.

Celosvetovou novinkou je sedlo WTB Hightail, ktorého výrazný výrez v zadnej časti bol prvotne vyvinutý aby neprichádzal do kontaktu s pružiacim zadným kolesom na zjazďákoch. Po testoch a ohlasoch novinárov sa však WTB rozhodlo zaradiť ho aj do XC ponuky, a preto sa toto ľahké sedlo ocitlo aj na novom Sweep-e. Cena? 1899€.




 

Slayer
Najvyšším modelom s najväčšími kolesami určeným na XC je Slayer známy už z minuloročnej ponuky. Karbónový rám s 12mm pevnou oskou vzadu sa podľa slov značky osvedčil či už po stránke odolnosti, či vhodnosti geometrie, a preto zostáva bezo zmien.

Pozitívne zmeny sa však udiali na poli špecifikácie. Vidlicu Reba tu nahradila Manitou Marvel Pro, ktorá je o niečo ľahšia, a pritom si zachováva rovnaké nastavenia. Cena napriek tomu zostáva nezmenená na 1899€.


 

Slash
Lacnejšou alternatívou k Slayeru je bike s nemenej rockovým názvom Slash. 29-palcový hlinikáč je dostupný v troch leveloch výbavy a vďaka kovovému rámu vás vyjde výrazne lacnejších 1099 až 739€.


 

Spinn
Úplnou novinkou v ponuke značky je vstup do segmentu cestnej cyklistiky, a to hneď štyrmi modelmi – dvoma na karbónovom a dvoma na hliníkovom ráme. Spinn je ten, ktorý je vďaka uhlíkovým vláknam ľahší, a peňaženku odľahčí o 1799 resp. 1599€.

Vyšší rad 2.0 je postavený na kompletnej 11-rýchlostnej Ultegre – od kľúk, cez brzdy, až po reťaz. Kontaktné body jazdca s bicyklom zabezpečuje FSA s ľahkými komponentami Energy, sedlo zase Fizik s modelom Arione. Kolesá Mavic sú obuté do plášťov Aksium rovnakej značky širokých v súčasnosti obľúbenejších 25mm. Nižšia výbava je zasa postavená na sade 105, avšak s rovnakými kolesami, komponentami FSA. Nelíši sa dokonca ani vo farbe.




 

Blade
Hliníkovou a pochopiteľne o niečo lancješou alternatívou ku karbónovému Spinnu je model Blade. Kovový rám je geometriou aj tvarom prakticky identický s tým kompozitovým, a vďaka pekne zahladeným zvarom takmer nerozoznateľný.

Dve úrovne výbavy sú doplnené o dve cenové farebné kombinácie v každej z nich. Podstatnejšie sú však komponenty – v tej vyššej za 999€ behá Blade na sade 105, v tej nižšej lacnejšej o dve stovky zase obstaráva pohon a zastavovanie Tiagra.



 

Mons
Márne ste doteraz v článku hľadali zjazďáky? CTM Mons totiž zatiaľ zostáva nezmenený, no máme pre vás dve dobré správy. Tou prvou je, že už na jar do ponuky pribudne úplne nový zjazďák postavený na 27,5-palcových kolesách. Tá druhá? Jeho 26-palcový starší brat nezmizne, no namiesto toho si upraví cenu na ešte príjemnejšiu úroveň.

Zaujíma vás ako bude nový zjazdový stroj vyzerať? Pozrite si aktuálny pretekársky bike Martina Knapca a budete mať veľmi dobrú predstavu nielen o ráme, ale aj o komponentovej stavbe produkčných modelov.





 

Dirt Series
V radoch dirtových skákačov a FR hardtailov sa pred novou sezónou udiali len malé zmeny na poli farieb či komponentov. Tento rad je však v portfóliu značky tak obľúbený, že sme ho nemohli vynechať. Pozrite si preto aspoň zopár fotiek modelov 2015.





 

Viac? Prelistujte si kompletný katalóg CTM 2015!
 

 

Foto: © Filip Nagy

Aktuality

13:01 Mathieu van der Poel je bez Van Aerta suverénnym favoritom monumentu Okolo Flámska.

Mads Pedersen síce na pretekoch odštartuje, ale po tvrdom páde na Dwars door Vlaandren, pri ktorom utrpel početné pomliaždeniny a odreniny, sú jeho šance na výhru určite nižšie.

Včera 17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

Včera 17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

Včera 16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

Včera 10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Zavrieť reklamu