Biker.sk

KVALITNÉ RÚŠKA ZDARMA K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 13,90€!
Cestné

Dlhodobý test: Cube Agree C:62 SLT

Bicykel som testoval tri mesiace - dva v Austrálii a jeden na Kanárskych ostrovoch, takže si prešiel krátkymi, dlhými jazdami i tréningami s Jurom Saganom. Vo všetkom obstál na výbornú.
Hodnotenie: 4.5/5
3 699
Martin Sarvaš

Verdikt: Agree C:62 SLT je rýchly, ľahký, pohodlný a univerzálny cestný bicykel, ktorý musí uspokojiť aj tých najnáročnejších cyklistov či pretekárov. Na to, akú má výbavu a hmotnosť, je skutočne lacný. Pomer cena – výkon je v tomto prípade skutočne na vysokej úrovni a za takúto cenu nájdete v podobnej výbave iba zopár bicyklov od direct sale značiek.

Plusy

  • výborný pomer cena-výkon
  • žiadne zbytočné káble vďaka bezdrôtovému radeniu
  • kvalitné karbónové kolesá
  • agresívna geometria, ktorá je však stále pohodlná aj na dlhé jazdy

Mínusy

  • plášte by mohli byť širšie
  • treba sledovať stav batérií

Karbónový model Agree C:62 SLT je jeden z najvyšších modelov cestných bicyklov, aký nájdete v ponuke Cube. Je nad ním už len aero bike Litening, ktorý je určený vyložene pre pretekárov.

Rám

Už pri prvom pohľade je vidno, že ide o cestný bicykel s agresívnejšou pretekárskou geometriou. Rám je, samozrejme, karbónový a trubky sú formované aerodynamicky, čo najviac do tvaru slzy. Vidlica je tiež z karbónu a v celej výbave váži bicykel 7,4 kg, čo je už veľmi blízko spodnej hranici pretekárskeho limitu UCI World Tour, ktorý je iba o 600 gramov nižšie.

Geometria je prispôsobená tak, aby bol bicykel čo najrýchlejší, no zároveň stále dostatočne pohodlný. Spodné vzpery zadného trojuholníka sa na konci ohýbajú k osi kolesa, vrchné vzpery sú spevnené pri sedlovej trubke a práve toto pridáva na pohodlí pri jazde.

Geometria je takmer vo všetkých rozmeroch veľmi podobná pretekárskemu špeciálu Tarmac od Specializedu, čo tiež iba potvrdzuje, že ide o univerzálny bicykel na každý typ pretekov a jázd. S mojou výškou 177 cm som bol na hranici medzi veľkosťami 53 a 56, no napokon som zvolil menší rám a dobre som spravil.

Sadol mi presne, potreboval som iba o 1 cm dlhší predstavec. Za zmienku stojí aj malý pekný detail, objímka sedlovky, ktorá je veľmi úhľadne zakomponovaná do rámu vo vrchnej časti sedlovej trubky.

Prečítajte si tiež

Komponenty

Radenie, brzdy a kolesá – tieto tri veci treba vyzdvihnúť, všetkému ostatnému v podstate nebolo čo vytknúť. Bicykel je vybavený kompletnou najnovšou sadou Sram Force eTap AXS. Bezdrôtové radenie fungovalo bezproblémovo, a aj keď som mal chvíľu problém s jedným prevodom, mikronastaveniami na páčkach bol problém rýchlo vyriešený.

Jediné, na čo si treba dávať pozor, sú batérie, keďže sú v bicykli dohromady štyri – v oboch páčkach, na prešmyku aj prehadzovačke. Počas najazdených 1600 km som nabíjal baterku z prešmyku aj prehadzovačky dvakrát. Batéria sa jednoducho kontroluje stlačením tlačidla daného komponentu alebo najjednoduchšie si spárujete všetky komponenty s aplikáciou, v ktorej sa zobrazuje stav batérií.

Počet zubov na prevodníkoch aj kazete je trochu netradičný, ale pomer počtu zubov na 12 prevodoch na kazete v rozsahu 10-33 zubov je ideálnou kombináciou s prevodníkmi 48/35 zubov a nikdy som nemal pocit, že by mi nestačili prevody, či už v prudkých stúpaniach alebo na rýchlych rovinách. Efektivitu šliapania som začal strácať až pri rýchlosti nad 55 km/h.

Som veľkým fanúšikom kotúčových bŕzd na cesťákoch, takže som sa potešil, že Cube tiež nasleduje tento trend a so 160 mm kotúčmi stačilo aj v strmých zjazdoch brzdiť tesne pred zákrutami.

Kolesá sú jednými z najzásadnejších súčastí každého cestného bicykla a karbónové kolesá Newmen Advanced SL s 38 mm vysokým profilom sú ideálny kompromis do kopcov a zároveň cítiť ich valivosť na rovinách. Sú dobre tvarované, takže ani v silnom vetre som nemal problém, že by ma “sfukovalo” alebo by som strácal kontrolu.

Na kolesách sú obuté kvalitné plášte Conti Grand Prix 5000 25 mm, ale osobne by som radšej ocenil širšie 28 mm gumy, ktoré dosť zásadne pridávajú na pohodlí pri jazde. Avšak ani na 25 mm plášťoch som počas troch mesiacov nedostal ani jeden defekt. (Update – po ďalších troch mesiacoch stále bez defektu)

Prečítajte si tiež

Jazda

Na Cube Agree C:62 SLT som si zvykol veľmi rýchlo. Mám rád rýchlu a agresívnejšiu jazdu a tento bicykel mi presne toto ponúkal. Geometria mi sedela, v zjazdoch som sa vedel uložiť na rám do aero polohy, v zákrutách je dobre ovládateľný a obratný.

Karbónový rám je tuhý, má dobrú odozvu aj pri šliapaní do kopcov a skvele sa na ňom šliape do kopca aj vďaka jeho nízkej hmotnosti. Tvar sedla mi osobne nesadol, ale v tomto prípade ide o veľmi individuálnu záležitosť.

Vyskúšal som s ním jazdiť aj na štrkových či prašných poľných cestách, ktoré by boli vhodné pre kategóriu gravel, no Agree si aj s takýmito cestami poľahky poradil. A keby som mal 28 mm plášte, bola by to úplná paráda. Radenie reaguje rýchlo a ak sa niekto obáva bezdrôtového radenia, tak tieto obavy hoďte za hlavu.

Ani raz sa mi nestalo, že by prehadzovačka či prešmyk nezareagovali na slačenie páčky. Jazdil som na ňom 200 km dlhé jazdy, krátke intenzívne intervaly, šprinty i rýchly tréning za motorkou. Počas troch mesiacov som ani raz nemal pocit, že by mal bicykel v niečom nedostatky. Ako som už spomenul, vymenil by som iba plášte za širšie. Od piatich hviezdičiek ho delí iba 600 gramov váhy.

Špecifikácia
  • Rám karbónový C:62 Advanced Twin Mold Technology Aero Frame
  • Vidlica karbónová CUBE CSL Evo Aero C:62
  • Radenie 12-rýchlostné Sram Force eTap AXS
  • Kľuky Sram Force D1, 48x35T, 170mm
  • Kazeta Sram Force XG-1270, 10-33T
  • Kolesá karbónové Newmen Advanced SL R.38
  • Plášte Conti Grand Prix 5000 Kevlar 25 mm
  • Brzdy kotúčové Sram Force eTap AXS (160/160)
  • Riadidlá/predstavec karbónové Newmen Advanced Wing Bar / Newmen Evolution 318.4, 31.8mm
  • Sedlovka/Sedlo karbónová Newmen Advanced, 27.2mm / Natural Fit Nuance SLT Road
  • Hmotnosť 7,4 kg

Viac informácií na webe www.slovkolex.sk

Otestujte sa

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu sportmedia sportmedia