Test: E-bike Haibike SDURO AllMtn 7.0 2018
Verdikt: Plusový trailbike s potenciálom, ktorý momentálne obmedzuje hmotnosť, ovládanie a motor od Yamahy.
Haibike má v ponuke viac ako osem desiatok rôznych e-bikov. Línia AllMtn pozostáva z modelov XDURO poháňaných jednotkami Bosch a SDURO s motormi Yamaha. Rám je pritom prakticky rovnaký.
Rám
Jediné rozdiely spočívajú v úchyte rôznych batérií od Boschu a od Yamahy. Na modeli SDURO sa batéria vyklápa do strany namiesto toho, aby do rámu zapadala priamo nadol. Motor tu je o kúsok ľahší. Podobne ako na KTM, aj tu sa tlmič stláča nadol a mierne dozadu.
Na Haibiku však nájdete čap umiestnený na spodných vzperách zadnej stavby, čo z neho robí štvorčap. Zadný zdvih je tu 150 mm a dozadu sa vojde plášť do rozmeru 2,8 palca. Standover rámu je však veľmi vysoký.
- Návod: 10 rád pre cyklistov, ako efektívne využiť čas v koronavírusovej karanténe
- Koronavírus: Mám sedieť doma v karanténe alebo môžem ísť jazdiť?
Komponenty
Motory Yamaha a Bosch sú pocitom pri jazde aj hlukom podobné. Maximálny krútiaci moment motoru Bosch predstavuje 75 NM, u Yamahy len 70 NM v štyroch nižších módoch. V tom najsilnejšom režime podpory však dokáže dosiahnuť až 80 NM. Tu však zvládne maximálnu kadenciu 120 otáčok za minútu. Displej integrovaný do predstavca je malý a najmä na ostrom slnku trochu ťažko čitateľný.
Dvojprevodníkové kľuky FSA vzadu sprevádza len 10-rýchlostná kazeta SunRace. Veľký 200 mm kotúč vpredu pomáha štvorčapových brzdám Magura efektívne spomaliť tento koráb atakujúci 24 kíl, hoci páčky pôsobia pod prstami trochu gumovo.
Vidlica Fox 34 určená priamo na e-biky je perfektná, tlmič v porovnaní s ňou len priemerný. Ráfiky široké 40 mm poskytujú peknú oporu vyššiemu modelu plášťov Schwalbe, no kolesá samotné sú ťažké.
Jazda
Motor od Yamahy na nás príliš veľký dojem na traile neurobil. Kým vo vyšších módoch dokáže poriadne potiahnuť, ak je treba, moment záberu je trhaný a sprevádza ho hlboké bručanie. Vo väčšine režimov tiež prichádza zapnutie motora po otočení kľukami neskôr ako u ostatných motorov.
To síce pomáha udržať trakciu zadného kolesa na šmykľavých výšľapoch, no ak v technickej pasáži potrebujete čo najrýchlejší nástup sily pred tým, ako stratíte rovnováhu, je skôr na príťaž. Na akceleráciu majú citeľne negatívny dopad aj ťažké kolesá a celková hmotnosť bicykla. Tento Haibike rozhodne funguje lepšie pri kontinuálnom šliapaní ako pri jazde štýlom „brzda – plyn“.
S ťažšími prevodmi, vysokými rajdami a vysokým rámom sú výšľapy do prudkých kopcov ťažšie, než by mohli byť. Ak chcete dostať celý kokpit nižšie, z dôvodu integrovaného displeja budete musieť zrezať krk vidlice.
- Test: E-bike Haibike Sduro Fullseven 9.0
- Test: E-bike Haibike Sduro HardNine 8.0
- Test: E-bike Haibike SDURO Hardnine 7.0
Na väčšej z dvoch píl sa rýchlo dostanete na 25 km/h obmedzovač a ak chcete vpredu preradiť, musíte prestať šliapať. Reťaz je našťastie aj z tohto dôvodu zosilnená. Plášte sú trochu chúlostivé na ostré skaly a batéria v rozbitých sekciách hrká rovnako ako na ostatných s pohonom Bosch.
Vidlica chodí hladko a kontrolovane a hoci zadok chodí komparatívne tvrdo, hneď ako sa dostanete do náročnejšieho terénu, rozchodí sa.
So 68-stupňovým hlavovým uhlom a krátkym reachom je však bike vhodnejší na umiernenejšiu jazdu než na bombovanie dolu náročnejším terénom. Ak máte záujem skôr o to, z ponuky by sme zvolili 180 mm model XDURO Nduro.
Špecifikácia
- Rám: hydroformovaný 6061 hliníkový
- Motor: 250 W Yamaha PW-X, 500 Wh batéria, displej integrovaný do predstavca
- Vidlica: Fox 34 Float Performance GRIP 150 mm
- Tlmič: Fox Float Performance EVOL DPS 150 mm
- Pohon: Shimano Deore/SLX/XT 2 x 10, kľuky Haibike PW, kazeta SunRace CSMS2
- Kolesá: ráfiky Rodi TR40, náboje XLC Evo Boost, plášte Schwalbe Nobby Nic Evo SnakeSkin 2,8“
- Brzdy: Magura MT5/MT4 (200/180)
- Rajdy/Predstavec: Haibike TheBar 750 mm/Haibike TheStem 55 mm
- Sedlovka/Sedlo: XLC AllMtn/Selle Royal Voga
- Hmotnosť: 23,62 kg
Vaše komentáre