Biker.sk

KVALITNÉ RÚŠKA ZDARMA K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 13,90€!
Horské bicykle

Test: Santa Cruz 5010 R+ Aluminium

Na rýchlych a plynulých trailoch, na ktorých sa dá z každej čo i len trochu trčiacej nerovnosti odraziť, je ako ryba vo vode.
Hodnotenie: 3.5/5
Biker

Foto: Dan Milner / Immediate Media

Santa Cruz nevybavil 5010 R+ Aluminium verziou systému odpruženia VPP, v ktorej tlmič stláča spodné vahadlo ako na modeloch Bontrager a Nomad.

Napriek tomu, že v porovnaní so spomínanými súrodencami má zdvih nižší, ide stále o jeden mimoriadne schopný trailbike. Výnimočný je najmä tým, koľko zábavy si na ňom užijete. Na rýchlych a plynulých trailoch, na ktorých sa dá z každej čo i len trochu trčiacej nerovnosti odraziť, je ako ryba vo vode.

Hliníková verzia, ktorú sme testovali, hmotnosťou nezaujme. Prispievajú k tomu aj hrubé 2,6-palcové gumy. Vďaka progresívne naladenému zadnému odpruženiu, hladko chodiacej vidlici Fox 34 Rhythm a rýchlemu zadnému plášťu však nepôsobí v rukách a pod nohami ťažko.

Foto: Dan Milner / Immediate Media

Samotný objem plášťov Maxxis Minion vpredu a Rekon vzadu na širokých ráfikoch WTB dodáva biku stabilitu a kontrolu aj tam, kde by bike s takýmto zdvihom vlastne nemal čo hľadať.

Do rámu sa vojdú klasické 27,5-palcové kolesá aj plusové až do šírky 2,8 palca. Vtedy stačí len otočiť vložku v úchyte tlmiča a geometria zostane s oboma rozmermi rovnaká.

My sme ho testovali s objemnejšími plášťami a po väčšinu času ponechali geometriu v nižšom z dvoch nastavení. Tu má 457 mm reach (L), 66-stupňový hlavový uhol, stred oproti oskám spustený o 24 mm a krátku 426 mm zadné stavbu. Na bike s týmto zdvihom všetko celkom štandardné čísla.

Foto: Dan Milner / Immediate Media

Jeden číselný údaj nás zaujal oveľa viac – cenovka. Pomer ceny a výkonu objektívne nie je práve najšťastnejší. Pohon, brzdy aj vidlica sú všetko kúsky z nižšej až strednej cenovej kategórie, akurát osadené na biku, ktorý už stojí pekné peniaze.

Santa Cruz našťastie komponenty, na ktorých ušetrí, vyberal citlivo. Vidlica Fox 34 Rhythm je napríklad dostatočne tuhá a chodí o niečo poddajnejšie ako konkurenčná RockShox Revelation. Pohon NX Eagle síce luxusne nevyzerá, no svoju prácu si odvedie a má 12 rýchlostí, hoci s o zúbok menším 11-50-zubovým rozsahom. Tretie spomínané brzdy Sram Guide T však skutočne nie sú práve z najsilnejších.

Jazdenie na 5010 sme si napriek všetkému veľmi užili. Ak by stála o 800 – 900 € menej, svojimi jazdnými vlastnosťami by určite atakovala popredné priečky.

Foto: Dan Milner / Immediate Media




Špecifikácia

  • 
Rám hliníkový
  • Vidlica Fox 34 Rhythm 130 mm
  • 
Tlmič Fox Float DPS Performance 130 mm
  • 
Pohon SRAM NX Eagle (1 x 12)
  • Kolesá/ráfiky WTB ST i35, náboje SRAM, plášte Maxxis Minion DHF EXO TR vpredu a Maxxis Rekon EXO TR 27,5 x 2,6 vzadu
  • Brzdy SRAM Guide T (180/180 mm)
  • 
Riadidlá/predstavec Race Face Ride 780 mm/Race Face Ride 50 mm
  • Sedlovka/sedlo Race Face Æffect teleskopická 150 mm/WTB Silverado Race
  • Hmotnosť 15,18 kg (L)

Viac info na webe 
www.sportservis.sk

Vaše komentáre

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu sportmedia sportmedia