Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil revolučný a ľahký e-bike Turbo Levo SL – váži iba 17kg

A konečne tu máme e-bike aj pre odporcov e-bikov. Levo SL má nižší výkon, nižšiu váhu a je najelegantnejším e-bikom na trhu.
Martin Sarvaš
Specialized predstavil revolučný a ľahký e-bike Turbo Levo SL – váži iba 17kg
Slovo „revolučný“ je v bicyklovom priemysle používané až príliš často. Avšak v tomto prípade si dovolíme tvrdiť, že nový e-bike od Specializedu Turbo Levo SL si tento prívlastok právoplatne zaslúži.

Je to tiež dosť pravdepodobne najväčšia a najzásadnejšia novinka roku 2020 v horskej cyklistike.

Zatiaľ čo iní sa snažia u nových e-bikov zvyšovať výkon a zakomponovať väčšie batérie, Specialized má iný prístup. Zjednodušiť a pridať iba na ľahkosti.

Najzásadnejšou informáciou o novom Specializede Turbo Levo SL je jeho váha. Karbónový S-Works vo veľkosti S váži iba 16,9 kg, vo veľkosti L má 17,3 kg. V porovnaní s priemernou váhou horských elektrobicyklov, ktorá sa pohybuje okolo hodnoty 20 kg, je to obrovský rozdiel.

Detaily Specialized Levo SL
  • 29-palcové kolesá
  • Zdvih 150 mm
  • 240 W výkon motoru Specialized SL 1.1
  • 350 Wh integrovaná batéria s možnosťou prídavnej batérie
  • Nabíjanie integrovanej batérie (z 3% na 100%) – 2 hodiny a 35 minút
  • Verzie s karbónovým a hliníkovým rámom
  • 66° – 65.5° hlavový uhol
  • 437 mm – zadná stavba
  • Váha modelov S-Works 16,9 kg (veľ. S); 17,3 kg (veľ L)

Rovnako ako Turbo Levo, nová verzia SL má zdvih 150 mm vpredu aj vzadu a 29-palcové kolesá. Veľmi podobná je aj geometria, okrem dĺžky zadnej stavby. Starší model má 455 mm dlhú zadnú stavbu, zatiaľ čo nové Levo SL má 437 mm, čo pridáva bicyklu na obratnosti.

Celkovo uviedol Specialized v novej rade Levo SL päť modelov. Cena sa začína na 5999 eur za hliníkový SL Comp a stúpa až na bankový-účet-vyprázdňujúcu hodnotu 15-tisíc eur za špeciálnu limitovanú edíciu tvorcov, ktorá má karbónový rám, karbónové kolesá a bezdrôtové radenie aj sedlovku SRAM AXS. (Všetky ceny a modely sú uvedené na konci príspevku)

Motor

Levo SL je poháňané motorom Specialized SL 1.1, ktorý používajú aj v cestnom e-biku Turbo Creo. Magnéziová schránka motora je tiež jedným z hlavných prvkov, vďaka ktorým má Levo SL nízku váhu.

Motor váži 1,9 kg, čo je polovica hmotnosti motorov, ktoré sú v modeloch Turbo Levo a Kenevo. Samozrejme, s nižšou váhou sa znižuje aj výkon, ktorý je rovnako polovičný.

S motorom Specialized SL 1.1 je výkon z pedálovania zdvojnásobený, zatiaľ čo s motormi na Turbo Levo a Kenevo je výkon z pedálovania štvornásobný.

Batéria

Všetky modely Levo SL sú vybavené batériou s kapacitou 350 Wh, ktorá je integrovaná v ráme v spodnej trubke predného trojuholníku. Batéria sa z rámu nedá vybrať bez toho, aby bol odmontovaný motor, pre čo sa Specialized rozhodol opäť z dôvodov nižšej váhy.

Okrem integrovanej batérie sa dá zvýšiť dojazd pridaním externej batérie, ktorá sa vkladá do držiaku na fľašku. K hlavnej batérii sa pripája konektorom, ktorý zároveň slúži na nabíjanie. Za externú batériu si priplatíte 400 eur. V základnej výbave je iba u najdrahšieho modelu.

Výdrž batérie záleží od viacerých faktorov ako hmotnosť jazdca, terén, ako často sa používa Turbo mód, ale Specialized hovorí, že Levo SL dokáže fungovať približne tri hodiny v Eco móde pri použití integrovanej batérie, pričom externá batéria môže zvýšiť dojazd o 2 hodiny.

Nabíjanie integrovanej batérie (z 3% na 100%) trvá 2 hodiny a 35 minút a spolu s externou batériou sú nabité dokopy naraz za 3 hodiny a 20 minút.

Geometria

Ako sme už uviedli, geometria je takmer identická s modelom Turbo Levo, okrem zadnej stavby, ktorú ma SL kratšiu. Flip chip na úchyte tlmiču umožňuje meniť hlavový uhol, ktorý má buď 66° alebo 65,5° a zároveň sa zniží resp. zvýši výška stredového zloženia od zeme.

Celkovo je však geometria nového Levo SL skôr konzervatívna s dosahom 455 mm (veľ. L) a uhlom sedlovej trubky 74,5°. Určite sa nájdu ľudia, ktorí by si chceli vymeniť 150 mm vidlicu za vyššiu 160 mm, ale Specialized hovorí: „Neodporúčame inštalovať vidlice so zdvihom 160 mm a viac.“

Modely, ceny
S-Works Turbo Levo SL Founder’s Edition

S-Works Turbo Levo SL

Turbo Levo SL Expert Carbon

Turbo Levo SL Comp Carbon

Turbo Levo SL Comp

Aktuality

15:42 Kultová značka bicyklov Kona je na predaj.

Do problémov sa dostal ďalší veľký a svetoznámy výrobca bicyklov Kona Bikes. Táto pôvodne kanadská značka bola ústrednou v cyklistickom boome počas 90. rokov. Aktuálne však prechádza turbulentným obdobím s neistou budúcnosťou.

15:10 Preteky Okolo Slovenska prevedú jazdcov z Podunajskej nížiny až po Tatry a nový je okrem trate aj ich termín.

68. ročník medzinárodných pretekov Okolo Slovenska sa uskutoční od 26. do 30. júna. Pozostávať bude z úvodnej tímovej časovky a následných štyroch etáp. Svoju účasť v pretekoch potvrdili tri tímy World Tour a sedem profesionálnych kontinentálnych tímov a desať kontinentálnych tímov, ktoré sa pobijú o UCI body.

11:02 Preteky 1. kola KENNY Slovenského pohára v endure na Baťovych trailoch v Partizánskom sú zrušené.

Organizátori museli k tomuto kroku pristúpiť, kvôli šíreniu sa afrického moru ošípaných v tejto a v priľahlých lokalitách.

Včera 17:07 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

22.04.2024 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

Zavrieť reklamu