Biker.sk

FUNKČNÁ ŠATKA ZDARMA K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 14,90€!
Horské

Test: Ghost SL AMR 6.7

Zábavná bikeparková hračka za dobré peniaze.

Hodnotenie: 3.5/5
3 199
Biker

Pružinový tlmič vzadu síce prispieva k celkovej 15-kilovej hmotnosti, no zároveň aj k maslovo hladkému chodu zadného odpruženia. Jeho poddajnosť v kombinácii s klasickým Horst link štvorčapovým systémom však zároveň spôsobuje, že šliapanie do pedálov nie je až také efektívne.

Na rovnejších trailoch je tak prepnutie páčky na tlmiči Super Deluxe takmer povinnosťou. Zadný semislickový plášť Maxxis Minion SS síce citeľne znižuje valivý odpor, no ak hľadáte bike na celodenné nabiehanie kilometrov, poobhliadnite sa inde.

Ak však naopak hľadáte parťáka na výlet do bikeparku alebo točenie lokálneho strmého trailu v hlbokom lese, vôbec nejde o zlú voľbu. Pružinový tlmič sa na rozbitom povrchu správa ako magický koberec, no mimoriadne poddajný chod zároveň sprevádza aj dostatočná opora v strede zdvihu.

V náročnom teréne pomáhajú aj čísla rámu – 460 mm reach nepatrí k tým najdlhším, no v kombinácii so 430 mm zadnou stavbou je dobre vyvážený. Stred je spustený celkom nízko a krátka hlavová rúrka prispieva k agilnému charakteru bicykla. Zadný plášť síce nemá v strede behúňa takmer žiadny dezén, no ak ho naklopíte na bočné štuple, stále drží veľmi solídne. Hlavné trakčné husle hrá agresívny Minion DHR II obutý vpredu.

Ak by chod zadného odpruženia nebol taký krásne hladký, možno by to až tak nevadilo. No to, ako neochotne pôsobí v porovnaní s ním chod vidlice, je sklamaním. Najnovšia RockShox Revelation nie je zlá, no nikdy sa nám nepodarilo vyladiť ju tak, aby chodila rovnako dobre ako zadok.

Prečítajte si tiež

V tejto cenovej hladine a na biku s takýmto určením však stále ide o lepšiu voľbu ako ekvivalent 34 od Foxu. Rátať tiež musíte aj s jednou z najväčších nevýhod pružinových tlmičov – je veľká pravdepodobnosť, že vám sériovo osadená tvrdosť pružiny nesadne a budete ju musieť vymeniť za inú, vhodnejšiu na svoju hmotnosť.

My sme sériovú s tvrdosťou 450 lb menili za 500 lb od Nukeproofu. Náš testovací jazdec má 82 kg. Ghost má na stránke dobrú príručku, ktorá vám s tým pomôže, no v každom prípade nezabudnite zarátať cenu novej pružiny do inak celkom priaznivej ceny tohto biku.

Špecifikácia
  • Rám karbónový
  • Vidlica RockShox Revelation RC 140 mm
  • Tlmič RockShox Super Deluxe Coil RCT 130 mm
  • Pohon SRAM GX Eagle, kľuky Truvativ Descendant 7K (1 x 12)
  • Kolesá DT Swiss M 1900 Spline,
  • Plášte Maxxis Minion DHR II 3C MaxxTerra EXO TR 27,5×2,4 vpredu a Maxxis Minion SS EXO TR 27,5 x 2,3 vzadu
  • Brzdy SRAM Guide RS (180/180 mm)
  • Riadidlá/predstavec Ground Fyftyone Race 780 mm/Ground Fiftyone Team 35 mm
  • Sedlovka/sedlo Satori Satora Pro teleskopická 125 mm/SDG Fly Mtn
  • Hmotnosť 14,73 kg (L)

Viac informácií na webe www.ghost-bikes.sk

Vaše komentáre

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu sportmedia sportmedia