Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Whyte T-130C

Mimoriadne všestranný bike, ktorý toho znesie oveľa viac, než napovedá zdvih.

Hodnotenie: 4/5
4 500
Biker
Test: Whyte T-130C

Ešte pred rokmi išlo o klasický 130 mm trailbike so zábavným jazdným charakterom. Posledná generácia sa však vyvinula v naozaj schopného zjazdára so supermodernou geometriou.

Vďaka objemným 2,6-palcovým plášťom Maxxis obutým na širokých 30 mm ráfikoch Race Face však má trakcie na rozdávanie. V porovnaní s veľkokolesovou konkurenciou tak v dostupnej rýchlosti nijako nezaostáva. Dosiahnuť ju je pritom celkom ľahké vďaka viacerým progresívnym uhlom a rozmerom.

V L-ku má reach 480 mm – v preklade naozaj veľa. Sprevádza ho položený 65,5-stupňový uhol, ktorý vysúva predné koleso ďaleko pred kokpit.

So stabilitou pomáha aj nízko zavesený stred (330 mm). Na dlhom biku sa dá krásne zaťažiť predné koleso bez obavy o to, že vás prehodí cez rajdy. Výsledkom je more trakcie predného kolesa a sebavedomé ovládanie.

Napriek tomu však T-130 v rukách nepôsobí ako kamión. Pomáha tu krátky 35 mm predstavec, ktorý zrýchľuje ovládanie a krátka 430 mm zadná stavba, ktorá pomáha rotovať bike v pomalších zákrutách.

Napriek radikálnym číslam je však vzadu stále len 130 mm zdvihu. Netreba preto očakávať jazdu ako na obláčiku. Zadné odpruženie nie je také tvrdé, aby z vás pri opakovaných nárazoch vytriaslo dušu, no zároveň treba rátať s tým, že bude zreteľne prenášať informácie o všetkom, čo sa pod kolesami udeje.

Zdvih je krásne kontrolovaný prostredníctvom tlmiča RockShox Super Deluxe, ktorý má ku koncu zdvihu dostatočne progresívny chod, aby sa dokázal vysporiadať aj s veľkými peckami. A tie rozhodne prídu, keďže tento bike vás bude nabádať dovoľovať si stále viac.

Nová T-130-ka nám veľmi sedí. Napriek nižšiemu zdvihu sme len zriedka mali pocit, že ju tlačíme za jej limity. Niekto možno bude mať opačný názor a bude mu chýbať zábavný jazdný charakter staršieho modelu, ktorý si len tak hopsal nadol trailom.

Podľa nás však oveľa viac zaváži všestrannosť poslednej inkarnácie – zdvih je dostatočne nízky na to, aby ste sa nedesili každého výšľapu, ktorý sa vám postaví do cesty. Dole z kopca zase príde k slovu radikálna geometria, ktorá zaručuje, že skôr než na limity biku pravdepodobne narazíte na svoje vlastné.

Špecifikácia
  • Rám karbónový
  • Vidlica RockShox Pike RC 140 mm
  • Tlmič RockShox Deluxe RT 130 mm
  • Pohon SRAM GX Eagle, kľuky Truvativ Descendant 7K (1 x 12)
  • Kolesá Race Face AR30, plášte Maxxis High Roller II 3C EXO TR 27,5 x 2,6 vpredu a Maxxis Rekon EXO TR 27,5 x 2,6 vzadu
  • Brzdy SRAM Guide RS (180/160 mm)
  • Riadidlá/predstavec Whyte 760 mm/Whyte Gravity 35 mm
  • Sedlovka/sedlo KS LEV Integra teleskopická 150 mm/Whyte
  • Hmotnosť 13,89 kg (L)

Viac informácií na webe www.whyte.sk

Vaše komentáre

Aktuality

17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu