Návod: 4 tipy, ako prejsť plynulo viacero klopených zákrut za sebou
Switchbacky, alebo ak chcete 180-stupňové zákruty, nachádzajúce sa tesne za sebou nájdete najmä v bikeparkoch. Prejsť ich si žiada už pred prvou rozmýšľať o tej druhej.
V opačnom prípade možno prvú klopku prejdete rýchlo ako páni, no druhú už trafíte len tak-tak a do tretej spravidla vojdete v strede. Všetko je o tom, aby ste urobili správny pohyb v správnom momente.
1. Čítajte trail
Za zákrutu možno neuvidíte, no môžete predvídať, čo vás za ňou čaká. Viete napríklad, aký povrch máte pod kolesami, a podľa prvej klopenky viete, ako veľmi naklopená zrejme bude tá druhá.
Dostatočne si nabrzdite a urobte tak ešte pred samotnou zákrutou – to je úplný základ prechádzania každej zákruty. Hneď ako do klopenky vojdete, pustite brzdy. Spomaľovanie uprostred klopenej zákruty postaví bicykel nahor a spomalí vás. Plášťom tiež ukrojí z trakcie a práve na ne sa spoliehate, že budú držať stopu.
2. Nadíďte si zoširoka
Ak máte dostatok priestoru, skúste si nadísť do klopenky čo najviac zvonku. Zväčšíte tak polomer zákruty. Ak vonkajšok klopenky nie je vyjazdený alebo je strhnutý, nadíďte si zvonku a potom ju zarežte dovnútra.
Ak to potrebujete, môžete aj vyložiť vnútornú nohu a vyhodiť zadným kolesom trochu hliny ako kráľ vnútorných stôp Sam Hill.
- Návod: 6 tipov, ako zjazdovať rýchlo a bezpečne
- Návod: 6 tipov, ako schudnúť a zbaviť sa tuku na bruchu bicyklovaním
3. Pozerajte sa von
Po vjazde do zákruty sa hneď pozerajte nielen smerom k jej výjazdu, ale presne na miesto, cez ktoré chcete prejsť. Vyhnete sa tak nedotáčavosti, teda príliš širokému výjazdu z klopky. Ku koncu klopky zatlačte nohami do bicykla.
Prinútite ho tak vyjsť z nej navnútro. To vám umožní dostať sa opäť na vonkajšiu stranu ďalšej klopky. Práve schopnosť dostať sa hneď za výjazdom späť vysoko nad ďalšiu klopku je kľúčom k ich správnemu nadväzovaniu. Hneď po výjazde by ste opäť mali očami sledovať zamýšľanú stopu v ďalšej klopke.
Ako jazdiť klopené zákruty:
4. Škandinávska frčka
Táto technika prevzatá z rely patrí medzi pokročilejšie, no skvelo funguje, ak sú klopky nalepené jedna na druhej. Pred zákrutou zatiahnite zadnú brzdu naplno a nechajte zadné koleso šmyknúť sa do kontry, teda trailom smerom nadol.
Keď brzdu zasa prudko pustíte, zadný plášť náhle znovu chytí trakciu a katapultuje vás vpred do opačného smeru, teda priamo do klopenky. Nie je to vôbec ľahké, no keď sa vám to raz podarí, budete chcieť viac a viac.
Vaše komentáre