Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 10,90€!
Novinky

Madone, Domane, Emonda… Bude nasledovať v anagrame Treku cestný aero-gravel Daemon?

Daemon by mohol byť bicykel, ktorý je rýchly na cestách aj necestách.
Biker

*Anagram je slovo alebo fráza vytvorená preskupením písmen iného slova alebo frázy, zvyčajne s použitím všetkých originálnych písmen presne raz.

Trek je známy svojimi anagramovými názvami bicyklov. Prvým bol originálny Madone, nasledovaný vytrvalostným Domane a ľahkým Emonda. Tu sa snažíme predstaviť si, kam sa tento koncept posunie najbližšie.

Madone, Domane a Emonda

Trek Madone, vyšiel na trh v roku 2003 a bol pomenovaný po známom výstupe Col de la Madone v južnom Francúzku, kde si istý Lance Armstrog zvykol testovať svoju formu pred Tour de France. To znie logicky

V roku 2012 Trek pridal vytrvalostný bicykel Domane a tí bystrejší si všimnú, že toto meno sa skladá z tých istých písmen ako už existujúci model. Výrobca vtedy vyhlásil, že toto slovo znamená v Latinke “kráľovská koruna”, no neboli sme schopný tento preklad dohľadať a potvrdiť.

V roku 2014 Trek svoj trik zopakoval s ľahkým vrchárskym bicyklom Emonda, tentokrát sa už však už nesnažil podsunúť hlbší zmysel slova a nevyvracal, že o vymyslené slovo.

Prečítajte si tiež

Je ťažké uveriť, že systém IsoSpeed svoju funkciu na bicykloch Trek úspešne plní už 7 rokov.
Predstavujeme aero-gravel Daemon

Je rok 2019 a anagramy Treku nás zaujali na toľko, že rozmýšľame nad ďalším nasledovníkom. Jediná ďalšia kombinácia písmen, ktorá nám však dáva zmysel je Daemon.

Priemyselný dizajnér Daniel Gunnarsson dostal za úlohu načrtnúť, ako by mohol Daemon vyzerať na základe súčasných trendov a tu je výsledok.

Daemon preberá prvky z existujúcej ponuky Trek.

Daemon je spojením všetkých súčasných trendov medzi bicyklami s baranmi.

Rám silno pripomína aerodynamický Madone, no geometria je pozmenená tak, aby sa do rámu vošli veľké kolesá 700x47mm, 650bx50mm alebo 700x40mm s blatníkmi. K tomuto je potrebné predĺžiť zadnú stavbu aj vidlicu.

Rám je posilnený tak, aby korešpondoval so širšími plášťami a typický prechod z korunky vidlice do spodnej rámovej trubky, aký poznáme z Madone je tu tiež prítomný.

Asymetrickou zadnou stavbou nižšou na pravej strane je možné zachovať relatívne krátky zadok a zároveň spraviť v ráme miesto pre veľké plášte.

Prečítajte si tiež

Daemon sa tiež môže chváliť pružiacim systémom IsoSpeed vpredu aj vzadu.

Tento koncept má predstavovať bicykel na akúkoľvek cestu, takže používa komfortnú technológiu IsoSpeed vpredu aj vzadu tak, ako súčasný Domane.

Pre vytvorenie jazdnej pozície vhodnej pre gravel jazdenie, no bez kazenia vzhľadu, má Daemon plne integrovaný kokpit so zdvihnutými baranmi, pripomínajúcimi tie, ktoré použil Specialized na povodom Venge ViAS. Riadidlá však majú rozšírené konce tak, ako mnoho súčasných gravel bicyklov.

Daemon má plne integrovaný kokpit s gravel ergonomikou a vstavaným úložným priestorom v ráme.

Radenie má 12 rýchlostí vzadu a vpredu možnosť inštalácie prešmyku. Snáď už samozrejmosťou je, že Deaemon má kotúčové brzdy.

Daemon dokáže byť nie len rýchlim aero bicyklom, ale aj praktickým výletníkom s návarkami na košíky, blatníky a inými doplnkami obaľujúcimi rám a vidlicu.

Má tiež vstavaný úložný priestor v ráme pod uchytením fľaše a hneď za predstavcom.

Otázne je, či by niekto chcel jazdiť na bicykli, ako je tento koncept Trek Daemon.

Poznámka: V čase vydania článku model Trek Daemon neexistuje.

Prečítajte si tiež

Vaše komentáre