Test: Citroën C5 Aircross
Citroën by ste v novom C5 Aircross spoznali aj pri pohľade na ktorúkoľvek časť karosérie – kedysi extravagantné dizajnové prvky modelu C4 Cactus dnes už v rôznych obmenách používajú takmer všetky modely automobilky.
Pridáva však naozaj mohutný look a obrovskú dávku komfortu – od pohodlných sedadiel v prednom rade cez pozvoľný nástup plynu až po odpruženie, ktoré najmä vo vyšších rýchlostiach pôsobí ako mäkký gauč (hoci tomu zodpovedá aj dynamika v zákrutách).
Je preto trochu škoda, že na zadných sedadlách sa pohodlne odvezú len jedinci nižšieho vzrastu. Sedadlá sú totiž posadené dosť vysoko a príplatková panoramatická strecha zase výrazne znižuje strop.
Najviac nie je ani miesta na nohy. V batožinovom priestore je ho miesta viac ako dosť – medzi najväčšie medzi priamymi konkurentmi patrí už samotný objem (580 l) a veľmi dobre využiteľná pre potreby bikerov je aj jeho dĺžka. Tá sa dá ešte zvýšiť všetkými troma samostatne posuvnými aj sklopnými zadnými sedadlami na 720, resp. 1 630 litrov.
Pred kúpou tak už len stačí mať na pamäti, že ide skôr o cestné SUV než také, ktoré pôjdete cez víkend vytrestať do terénu. Koniec koncov, napriek tlačidlu trakčnej kontroly na výber rôznych povrchov je tu dostupný len pohon predných kolies.
Vaše komentáre