Test: Vidlica Marzocchi Z1
BikerVerdikt: Lacnejšia Fox-ka v prestrojení, ktorá je až na hmotnosť takmer rovnako dobrá.
Plusy: Vzhľadom na cenu perfektne pohlcuje nárazy; relatívne ľahko sa nastavuje.
Mínusy: Je ťažká; na malé nerovnosti nie je až taká citlivá ako drahšie vidlice.
Talianska značka odpruženia sa v roku 1997 navždy zapísala do histórie, keď na trh prišla prvá vidlica Z1. Mala dve vinuté pružiny a otvorený olejový kúpeľ, ktoré boli na tú dobu revolučné a fungovali lepšie než čokoľvek od konkurencie. Skalných fanúšikov rohatého M-ka možno jej najnovšia verzia sklame – ide v podstate o Fox 36 Rhythm v prestrojení. V praxi však vôbec nejde o zlú vec.
Vo vnútri nájdete poddajnú vzduchovú pružinu Fox EVOL, tak ako v najvyššom modeli vidlice Fox 36. Tlmič je však o niečo jednoduchšou verziou GRIP a korunka je ťažšia. Obe časti sú prebrané z lacnejšieho modelu Rhythm. Výsledkom je približne o 200 g vyššia hmotnosť oproti Fox 36 Factory (to je tá so zlatými nohami) – nová Z1 váži 2 266 g.
Nastavenie kompresie je plynulé, nemá žiadne kliknutia. Keď ho zatočíte úplne, vidlica sa prakticky uzamkne. Nie je taká citlivá na malé nerovnosti ako vidlice Fox vybavené vyspelejším tlmičom FIT4 či ako tie od RockShox s tlmičom Charger 2. Neponúka ani také levely opory. Plusom je však veľký apetít na rozbitých tratiach, kde krásne požiera veľké nárazy spolu s čvachtavým zvukom typickým pre staršie vidlice Marzocchi.
To, že je určená najmä na tvrdú jazdu plnú veľkých prekážok, potvrdzuje aj fakt, že oproti podobne drahému konkurentovi RockShox Yari (hoci najnovšiu verziu 2019 sme ešte netestovali) nemá tendenciu kopať. Za tú cenu tak ide o lákavú voľbu.
Viac informácií na webe www.slovkolex.sk
Vaše komentáre