Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 10,90€!
Poradňa

Nudí vás šliapať na trenažéri a valcoch? Prečítajte si 5 tipov, ako si spríjemniť tréning

Trénujte koncepčne, vzdelávajte sa, počúvajte hudbu či sledujte seriály. To všetko sa dá počas trénovania na trernažéri a valcoch.
Martin Sarvaš

Šliapanie na valcoch alebo trenažéri dokáže byť riadna nuda a otrava. Je to v podstate nutné zlo, ktoré absolvujete, aby ste počas zimných mesiacov nestratili kondičku a spálili všetky tie vianočné sladkosti.

Máme pre vás pár tipov, ako spraviť z domáceho trénovania užitočne strávený čas nielen kondične, ale aj mentálne.

1. Trénujte koncepčne

Nastavte si systém trénovania, dajte si dokopy, koľko dní týždenne chcete trénovať a koľko hodín chcete na trenažéri alebo valcoch stráviť. Budete mať väčšiu motiváciu a presne stanovený cieľ, za ktorým pôjdete. Psychológia odmeny funguje aj v tomto prípade, a ak budete tréning dodržiavať, budete so sebou omnoho viac spokojní.

Kto povedal, že sa musíte potiť v izbe?

Prečítajte si tiež

2. Intervaly

Určite nešliapte hodinu či akýkoľvek časový úsek monotónne, vkuse a rovnakým tempom. Takýto tréning nemá veľký zmysel a jediné, čo sa vo vašom tele udeje, je, že spálite nejaké-tie kalórie.

Dajte si intervaly. Zapnite si časovač tabata, ktorý slúži na akékoľvek trénovanie formou intervalov. Dajte si pre začiatok 1 minútu intenzívneho šliapania s 1 minútou ľahkého šliapania, neskôr môžete intervaly predlžovať. Krátkodobé ciele, v tomto prípade 1 minúta šliapania či oddychu, vám veľmi pomôžu v tom, aby vám tréning ubehol príjemnejšie a rýchlejšie. Okrem toho si trénovaním intervalov zlepšujete aj kondíciu.

Valce sú skvelým spoločníkom na zimnú prípravu.
3. Filmy, seriály, hudba

Ak si chcete dať pohodovejší tréning, pokojne si pred seba položte noteboook alebo si dajte valce či trenažér pred televízor a pustite si film alebo seriál. Väčšinou viete, koľko daný film / seriál trvá, takže máte opäť cieľ a vaša mysel nie je zamestnaná iba šliapaním, ale aj sledovaním.

Ak je pre vás sledovanie monitoru nepohodlné, jednoducho si pustite svoju obľúbenú hudbu a okrem hluku z trenažéru bude váš sused nadávať aj na hlasnú hudbu, pri ktorej vám však tréning pôjde určite príjemnejšie.

Prečítajte si tiež

4. Vzdelávajte sa

Počas tréningu nemusíte iba pozerať filmy, seriály či počúvať hudbu. Môžete si pokojne pustiť akýkoľvek dokument, či pustiť si do sluchátok podcast.

Podcasty boli v roku 2018 veľmi populárne a Spotify nájdete nespočetné množstvo rôznych vedeckých i filozofických relácií, ktoré vám dostatočne zamestnajú mozog, aby ste nerozmýšľali iba nad tým, ako vám zostáva ešte 53 minút do konca tréningu. Keby ste chceli posunúť svoje vzdelávanie na novú úroveň, môžete sa napríklad učiť nejaký ďalší jazyk.

Podcast, ktorý odporúčame – Stuff You Should Know (nájdete aj na Spotify).

5. Zwift

Ak máte správnu výbavu, či peniaze navyše, môžete trénovať s aplikáciou Zwift, ktorá je priamo prepojená s vašim bicyklom.

So Zwiftom trénujú aj profesionálni cyklisti. Na fotke je nemecký triatlonista a Ironman šampión Horst Reichel.

S pripojením na internet a trenažérom a meracím zariadením kompatibilným s touto aplikáciou môžete “vyraziť” s jazdcami z celého sveta a zapretekať si spolu vo virtuálnom svete Zwiftu.

Aplikácia premieňa tréning na hru, no stále zachováva dostatočnú funkčnosť pre trénovanie a pridáva sociálnu interakciu. Zwift je skvelý nástroj pre narušenie jednotvárnosti domáceho trénovania. Verzia pre Android je vo vývoji.

Prečítajte si tiež

Vaše komentáre

Náš Facebook