Test: Brzdy SRAM Code RSC
bikeradarPokiaľ ide o kombináciu sily, dávkovania a jednoduchosti servisu, model SRAM Code RSC nemá na súčasnom trhu konkurenciu.
Brzda Code RSC je o 50 g ťažšia ako ekvivalent z radu Guide, no zároveň jej v žilách koluje o 30 percent viac kvapaliny. Vďaka tomu je odolnejšia proti prehriatiu. Väčšie sú aj dva zo štyroch piestov v strmeni (16 mm namiesto 15 mm v strmeni Guide).
Pridajte väčšie platničky a máte o 15 percent vyššiu brzdnú silu ako v modeli Guide RSC. Stále vás nedokážu prehodiť cez rajdy tak razantne ako Shimano Zee/Saint či Magura MT5, no aj na tých najrýchlejších aj najstrmších úsekoch dokážu bike bezpečne a rýchlo spomaliť.
Čo je však dôležitejšie, je dokonalá kontrola nad dávkovaním v strede chodu páčky, teda tam, kde ju najviac potrebujete pri razantnej jazde terénom, nech už je akokoľvek náročný a kopec akokoľvek dlhý.
Nakoniec sú tu tradičné user-friendly vychytávky bŕzd SRAM – nastavenie momentu zahryznutia, ktoré naozaj funguje, kónické podložky pod skrutkami na jednoduché vycentrovanie strmeňov, perfektná integrácia na rajdoch s radením SRAM a diaľkovým ovládaním RockShox, veľmi jednoduchý systém odvzdušňovania Bleeding Edge a spojky na hadičkách, ktoré sa automaticky uzavrú, keď ich odpojíte – napríklad na prevlečenie brzdy vnútorným vedením rámu bez odvzdušňovania.
Ak si ich môžete dovoliť, nebudete ľutovať. Ak nie, je tu aj lacnejší model Code R bez vačky Swing Link, nastavenia momentu zahryznutia a keramických piestov.
Hmotnosť 487 g
Vaše komentáre