Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Gadgety

Test: Cyklopočítač Garmin Edge 1000

Trénovací a cestovný cyklopočítač, predchodca najnovšieho Garmin Edge 1030
Hodnotenie: 4/5
421
bikeradar

Verdikt: Skvelá navigácia s detailným mapovaním má široký výber funkcii a modernú konektivitu. Jediné nevýhody sú veľkosť a výdrž batérie.

Plusy: Excelentné mapy a vizuálne inštrukcie odbočka za odbočkou, 3” dotyková obrazovka s automatickým nastavením jasu podľa svetelných podmienok.

Mínusy: Veľké rozmery a ešte väčšia cena. Niektoré možnosti mapovania sú očividne prevzaté z automobilových máp. Výdrž baterky je priveľmi malá pre dlhé celodenné výlety, alebo závody. Jedna testovaná jednotka prestala prenášať dáta do počítača (usb aj bluetooth), no bola zdarma vyreklamovaná.

S vysoko detailnou trasou, dobre zrozumiteľnými pokynmi navigácie, obsiahlym menu plným meracích veličín a tromi rôznymi spôsobmi bezdrôtového pripojenia, Garmin Edge 1000 je skutočne robustný počítač. Od svojho vydania však už bol prekonaný verziou Edge 1030, ktorá má popri iných veciach najmä dlhšiu životnosť batérie.

Software Garmin Connect má zopár nedostatkov čo sa týka spojenia s Edge 1000, no je mnoho vecí, ktoré robí Edge 1000 veľmi dobre.

Kombinácia GPS a Glonass systému polohovania je rýchla vyžadujúca iba sekundu alebo dve pre zameranie satelitných signálov. To určite ocenia všetci, ktorí majú starší Edge, alebo iný GPS cyklopočítač a vždy musia postávať na mieste, aby sa navigácia “zorientovala”. “Uspanie” cyklopočítaču a jeho prebudenie funguje rovnako rýchlo a jednoducho ako na vašom smartphone, stačí stlačiť vypínač na boku.

114.5g vážiaci Edge 1000 má rozmery typického smartphone. Dotyková obrazovka s uhlopriečkou 3 palce síce nemá kvalitu iPhonu alebo Samsungu, displej je ostrý a má 240x400mm. Garmin 1000 má šírku 3.6cm a výšku 6.5cm.

Navigácia Garmin Edge 1000

Množstvo možností nastavenia vie byť na začiatok zastrašujúca, dovoľuje však nastaviť veľmi osobitú prezentáciu dát a dokonca aj spôsob fungovania samotnej navigácie. Napríklad navigačný mód “Road Cycling” vás nasmeruje do cieľa len po cestách. “Tour Cycling” je možnosť, ktorá vás nasmeruje aj cez vyhradené cyklo chodníky

Podľa toho, aký si zvolíte mód, mení sa aj spôsob, akým vás Garmin naviguje. Napríklad na chodníky vás zoberie možnosť “Tour Cycling”, zatiaľ čo “Road Cycling” berie do úvahy iba cesty. Môžete tak mať niekoľko nastavení pre viacero typov bicyklov.

Vstavané mapy, audio, textové a vizuálne pokyny sú úctyhodné. Podobne ako tie najlepšie GPS systémy v autách, Edge 1000 vyznačí cestu pred vami – pípnutím a odpočítavaním vzdialenosti na displeji vám oznámi predtým ako máte odbočiť. Tak isto ako auto, navigácia Edge 1000 prepočíta trasu, ak by ste sa rozhodli odpojiť od pôvodného plánu.

Hoci Edge 810 poskytuje niečo z takéhoto typu navigácie, Edge 1000 vám dá schopnosť posúvať sa mapou a zoomovať na rôzne miesta ako v Google Maps. Na mape sú vyznačené nie len cyklotrasy, ale aj chodníky a dôležité body na cestách ako autobusové zastávky, reštaurácie, pumpy s malými ikonami.

Silné zastúpenie a skúsenosti Garminu z ich automobilových navigácii je hlavnou výhodou pre ich cyklistické produkty, ale niekedy je odvodenie od áut trochu očividné, napríklad body záujmu sú doslova prevzaté, zvýrazňujúc nákupné strediská a čerpacie stanice, letiská a autoservisy. Mierne irelevantné pre cyklistu.

Nastavenie cieľa je jednoduché, pokiaľ viete adresu. Rovnako, ako to očakávate od akejkoľvek navigácie. Pokiaľ sa snažíte nájsť cieľ bez adresy, je to trochu ťažšie, bohužiaľ Google zvýšil očakávanie, ktoré máme od navigácii do takej výšky, že malé zariadenia bez pripojenia k internetu im jednoducho nemôžu plne konkurovať.

Pre rýchle hľadanie napríklad podniku, ktorého názov viete, ale nie jeho adresu, alebo najbližšieho cyklo centra bude jednoduchšie nájsť cieľ na vašom smartfone. Ten by však po hodine takejto navigácie pravdepodobne minul celú svoju batériu a museli by ste ho buď držať v ruke alebo ho pripevniť na riadidlá. Obom týmto voľbám sa radšej osobne vyhýbam.

Ak viete miesto, kam chcete ísť, nájsť na mape posúvaním a zoomovaním, stačí miesto „prišpendliť“ a spustiť navigáciu. Tiež je tu samozrejme možnosť nahrať GPX dáta z jazdy niekoho iného a nasledovať jeho pohyby.

Nasledovanie navigácie nikdy nebolo jednoduchšie – s audio, textovými a vizuálnymi inštrukciami. Detaily na mapách sú úctyhodné.

Garmin Edge 1000 je naozaj dobrý pri nahrávaní GXP súborov a nasledovaní takýchto trás. Toto kombinuje ľudské vedomosti – z jazdy ktorá GXP dáta zaznamenávala – s technológiou. Inštrukcie krok za krokom presne v čase, kedy ich potrebujete na krásnej detailnej mape a ak by ste aj odbočili tam kde nemáte, Garmin vás skoriguje. Popri tomto všetkom zobrazuje telemetriu jazdy.

Tiež sa dá použiť Route Finder, ktorý navrhuje cesty tam a naspať, okruhy na základe vašich volieb vzdialeností. Tento proces trvá asi dve minúty. Z našich skúseností nevytvoril typické cesty, po ktorých zvykneme jazdievať, ale mierne skomoleniny tých zaužívaných v našom kraji.

Hoci Garmin tvrdí, že batéria vydrží 15 hodín, toto tvrdenie samozrejme zodpovedá najmenšiemu možnému použitiu zariadenia, takže vlastne iba ako cyklopočítač bez navigácie. Z našich skúseností vydrží tento Garmin o trochu dlhšie ako 5 hodín. Keďže sme sa pohybovali v rámci regiónu, ktorý poznáme, pri vybití sa stratili len dáta, nie cyklisti. Na neznámych cestách by to však mohlo zabolieť.

Použitie jednoduchšej alternatívy Garmin Edge 810 by znamenalo dlhšiu životnosť, no za cenu menej podrobnej navigácie. Podobne ako s našimi telefónmi, vylepšenie funkcií väčšinou znamená väčšie nároky na batériu.

Garmin Edge 1000 má od novoty vstavané mapy. V balíčku tiež nájdete držiaky a usb káble. Tiež je možné kúpiť sadu obsahujúcu aj merač tepu, merač kadencie a rýchlomer.
Trénovanie s Garmin Edge 1000

Tak, ako s počítačom Garmin Edge 810, Edge 1000 má veľké menu plné meraných veličín určených na tréning. Dajú sa rozložiť až na 10 rôznych obrazoviek a posúva sa medzi nimi dotykom displeja. Zahrnuté sú napríklad variácie merania rýchlosti, prevýšenie, výkon, srdcový tep, kadencia, spálené kalórie, prevody (pri použití s Shimano Di2), vzdialenosť, čas, teplota, čas západu slnka a tréningové cvičenia.

S konektivitou ANT+ a Bluetooth Smart je možné sa pripojiť k akémukoľvek externému vysielaču ako sú merače výkonu, pás na meranie tepu, senzory rýchlosti a kadencie. Vďaka GPS netreba na zobrazovanie rýchlosti a vzdialenosti snímač rýchlosti na kolese, no technické typy vám určite rýchlo vysvetlia, že nejde o najpresnejšiu metódu.

Tak ako pri predošlých jednotkách Edge, aj tisícka má konfigurovateľné obrazovky, ako napríklad tá v strede, s akýmikoľvek jazdnými štatistikami si vyberiete.

Tréningové programy sa dajú stiahnuť do GPS jednotky z online Garmin softwaru menom Garmin Connect a sledovať tak konkrétny tréningový režim pod taktovkou svojho cyklopočítača. Software Garmin Connect tiež môže podrobne zobraziť vami odjazdené trasy.

Ak sa Edge 1000 vyskytne v dosahu spárovaného smartfonu, automaticky nahrá jazdu a vy si potom zobrazíte analýzu jazdy pomocou podrobných tabuliek a grafov.

Garmin nedávno zlepšil pripájací software zobrazený na fotke. Nemá toľko sociálnych funkcii ako Strava ani nie je tak analytický ako Trainingpeaks a očividne sa snaží byť tak trochu oboje.

Nový software Garminu nemá toľko sociálnych funkcii ako Strava ani nie je tak analytický ako TrainingPeaks. Nedávno však tento GPS velikán dovolil automatické linkovanie dát s týmito dvoma stránkami.

Po tom, čo sa správne nakonfiguruje, čokoľvek nahrané na Garmin Connect, sa zobrazí aj vo vašich účtoch v Strave a TrainingPeaks. Nie je to jediná kolaborácia Garminu a iných značiek. Garmin teraz tiež ponúka funkciu ovládania cyklopočítaču z riadidiel, pomocou tlačidiel na vrchu brzdových páčok Shimano Di2.

S dotykovou obrazovkou ovládajúcou drvivú väčšinu funkcii, Edge 1000 má iba tri fyzické tlačidlá: štart/stop – napravo, koniec jedného kola – naľavo a vypínač/úsporný mód na ľavej hrane.

Viac informácií na webe www.garmin.sk

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

Včera 17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

Včera 16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

Včera 10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

27.03.2024 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu