Test: Vidlica MRP Ribbon Coil
bikeradarMRP Ribbon má viacero silných stránok. Mostík s dutou časťou smerujúcou dopredu sa neupcháva blatom. Koleso sa vyberá a vkladá ľahko vďaka nastaviteľnej polohe 15 mm osky s rýchloupinákom. Táto pružinová verzia Coil síce váži o 200 g viac ako vzduchová, no aj tak neváži neúnosne veľa a v krabici dostanete hneď tri rôzne tvrdosti pružiny.
Citlivosť na najmenšie nerovnosti je vynikajúca (ako sa na pružinovú vidlicu patrí) a predné koleso drží na zemi ako prikované. Citlivosť sa dá ďalej ladiť predpätím pružiny a rýchlosťou tlmenia pomalej kompresie. Progresivita na konci zdvihu sa zas dá meniť točidlom na vzduchovej komore Ramp Control.
Výsledkom je vidlica, ktorá perfektne drží stopu a zároveň dokáže zožrať aj pokazený dopad zo skoku. Kde je teda chyták? Stred zdvihu nie je taký kontrolovaný ani nastaviteľný ako jeho začiatok a koniec.
Nenájdete tu externé nastavenie rýchlej kompresie a točidlo Ramp Control nemá na túto časť zdvihu, v ktorej vidlica sedí väčšinu jazdy, žiaden dopad. Tlmenie sa tiež nemôže rovnať tým najlepším v teste, najmä pokiaľ ide o odskok. Všimnete si to však len v prípade, ak máte s ladením odpruženia nejaké skúsenosti a jazdíte rýchlo a tvrdo.
Zdvih 150 – 170 mm (testovaný 170 mm)
Maximálna šírka plášťa 27,5 x 2,6
Hmotnosť 2 160 g
Viac informácií na webe www.mrpbike.com
Vaše komentáre