Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Helmy

Test: Cestná aero helma Oakley ARO5

Cestná aero helma s MIPS vložkou, BOA doťahovaním a excelentnou kompatibilitou s okuliarmi.
Hodnotenie: 4.5/5
234,90
bikeradar

Verdikt: Štíhla, pohodlná a dobre ventilovaná, ak idete dostatočne rýchlo.

Plusy: Pohodlná, dobre odvetraná v rýchlosti, nízky profil.

Mínusy: Nie práve „najchladnejšia“ v nízkych rýchlostiach.

Kúpte ak: Chcete pohodlnú aero helmu s nápaditým dizajnom Oakley.

Oakley túto sezónu prinieslo na trh vlastnú radu cyklistických heliem s odvetranou ARO3, ARO5 aero helmou a ARO7 pre časovky a triatlon. Fanúšikovia profesionálnych cesťákov si mohli všimnúť helmy na hlavách jazdcov z tímov Dimension Data, Katusha, alebo pretekárov Juliena Absolona, Marka Cavendisha či Marcela Kittela.

Guľatý tvar Oakley ARO je zmena oproti zažitému štýlu aero heliem často napodobňujúceho tie časovkárske. S dorazom na rýchlosť, ARO5 používa 4 veľké vetracie otvory vpredu na nasávanie vzduchu a ďalší navrchu v strede. Vzduch po prechode vnútornými kanálmi vychádza vzadu dvoma menšími otvormi.

Ventilácia

Ventilácia je prekvapivo dobrá aj napriek malým zadným vetrákom, obzvlášť vo vyšších rýchlostiach. V nízkych rýchlostiach je rozdiel oproti helmám s menším pokrytím.

Pokiaľ preferujete dlhé výšlapy v kopcoch uprostred leta, pravdepodobne ich nebudete milovať s touto helmou na hlave.

Hoci nemáme možnosť otestovať helmu vo veternom tuneli, nízkoprofilová helma s malými celkovými rozmermi a zaobleným tvarom sa musí zaručene „šmýkať“ vzduchom v rôznych polohách hlavy.

Vnútri sú dve výstelky, jedna na čele a druhá na vrchu hlavy. Obe používajú materiál X-Static pre odstraňovanie potu.

Nízkoprofilová helma s malými celkovými rozmermi a zaobleným tvarom sa musí zaručene šmýkať vzduchom v rôznych polohách hlavy, perfektná pre šprintérov.
Zapínanie

BOA systém používa pružný popruh pre rovnomerné rozloženie tlaku pri doťahovaní helmy. Zadná konštrukcia, na ktorej sedí mechanizmus doťahovania, má tri rôzne výškové polohy.

Plastová rozbočka popruhov pod uchom je stále bežnejšia. Na Oakley ARO5 je nastaviteľná dopredu, alebo dozadu, no nie výškovo. Hoci toto mierne obmedzuje prispôsobovanie helmy zároveň však udržiava popruhy ploché a tesne pri hlave, mimo vetru.

Ako sme dúfali, okuliare pekne pasujú do širokých predných otvorov helmy. Nič menej by sme však neočakávali od firmy preslávenej práve výrobou špičkových okuliarov. Helma však dobre držala aj okuliare iných značiek ako POC, Smith, a Adidas. Tenké popruhy odťahovacieho systému BOA si nevadia s nožičkami okuliarov a nespôsobujú diskomfort.

Na rozdiel od prednej časti, je zadok helmy prekvapivo uzavretý.
Dizajn, cena, váha

ARO je dostupná v siedmich farebných prevedeniach, testovaná White Snow (biela), Black Blackout (čierna), Atomic Blue (bielo, modrá), Dimension Data Green (zeleno biela), Retina Burn (signálna zelená) a Cavendish Green (biela a tmavozelená metalická). Všetky majú veľké logo Oakley na bokoch, čierna má iba lesklé logo na matnom podklade pre nenápadnosť.

Čo sa týka ceny, je podobná novej helme Evade od Specialized, no opäť drahšia ako ponuky od MET. Giant, alebo Bontrager. Poznajúc ich okuliare, asi nikto neočakáva produkt od Oakley v nižších cenových kategóriách.

Je možné vybrať si z troch veľkostí, S, M a L. Vzal som si Medium a jej malé celkové rozmery a nízka váha 303g boli príjemné. Existujú aj ľahšie aero helmy od Giant, Bontrager a MET, no predstihujú Oakley len o 14 až 27 gramov.

Recenzia a opis helmy Oakley ARO5:

Hoci sa mi páči vzhľad tejto helmy (a jej pohodlie), pristihujem sa pri rozmýšľaní, ako bude vyzerať ďalšia generácia.

ARO5 reprezentuje pôsobivý prvý pokus o aero helmu, no s reputáciou, akú má Oakley a nápaditým, nekonvenčným dizajnom ich okuliarov, si myslím, že mohli zájsť ešte o krok ďalej, a ohromiť cyklistov. Teraz to možno vyzerá, že na mňa ARO5 nezapôsobil, čo nie je pravda. ARO5 je presne tam, kde by mala byť, berúc do úvahy cenu, váhu a veľkosť.

ARO5 používa vrstvu Mips medzi dvoma plochami. Jedna plocha patrí časti, ktorá vám objíma hlavu a druhá ma za úlohu vstrebať a odraziť nárazy. Systém nastavovania BOA sa dá výškovo posúvať medzi 3 polohami. Na obrázku je v najvyššej polohe.

Vaše komentáre

Aktuality

11:13 Fotogaléria: Ako Peter Sagan jazdil aj varil na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

„Takto dobre som sa necítil už asi 10 rokov,“ povedal Peter pri našej poslednej spoločnej večeri. „Som naozaj rád, že sme sa tu stretli takáto skvelá partia a dúfam, že sa takto ešte stretneme.“

10:49 Lukáš Kubiš vyhral Pardubické kritérium, druhý skončil Štoček.

Kubiš pokračuje v úspešnej sezóne víťazstvom kritéria v Pardubiciach, na ktorom skončil druhý ďalší Slovák Matúš Štoček a tretí finišoval víťazov český tímový kolega z Elkov-Kasper Daniel Mráz.

10:32 Trek predstavil šesť nových plášťov pre XC, trail a gravel.

Každý plášť nesie meno ikonického miesta, ktoré svojím charakterom zodpovedá jeho určeniu – Girona, Betasso, Vallnord, Sainte-Anne, Montrose a Gunnison.

Včera 15:26 Decathlon dal do predaja repliky bicyklov Van Rysel RCR Pro tímu AG2R. Po pár hodinách boli vypredané.

V utorok pridal Decathlon do ponuky cestné bicykle, na ktorých pretekajú jazdci tímu Decathlon AG2R La Mondiale. S cenou 9000 eur boli vypredané už na ďalší deň.

Včera 11:39 Strávil som týždeň s Petrom Saganom na tréningovom kempe vo Finale Ligure.

Keď ma Mišo Kolář oslovil s ponukou ísť do Talianska na týždenné sústredenie, na ktorom bude aj Peter Sagan, nemohol som odmietnuť. Už len možnosť byť v prítomnosti takej legendy ako Peter je niečo, čo sa jednoducho neodmieta.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu