Test: Cestná aero helma Oakley ARO5
Verdikt: Štíhla, pohodlná a dobre ventilovaná, ak idete dostatočne rýchlo.
Plusy: Pohodlná, dobre odvetraná v rýchlosti, nízky profil.
Mínusy: Nie práve „najchladnejšia“ v nízkych rýchlostiach.
Kúpte ak: Chcete pohodlnú aero helmu s nápaditým dizajnom Oakley.
Oakley túto sezónu prinieslo na trh vlastnú radu cyklistických heliem s odvetranou ARO3, ARO5 aero helmou a ARO7 pre časovky a triatlon. Fanúšikovia profesionálnych cesťákov si mohli všimnúť helmy na hlavách jazdcov z tímov Dimension Data, Katusha, alebo pretekárov Juliena Absolona, Marka Cavendisha či Marcela Kittela.
Guľatý tvar Oakley ARO je zmena oproti zažitému štýlu aero heliem často napodobňujúceho tie časovkárske. S dorazom na rýchlosť, ARO5 používa 4 veľké vetracie otvory vpredu na nasávanie vzduchu a ďalší navrchu v strede. Vzduch po prechode vnútornými kanálmi vychádza vzadu dvoma menšími otvormi.
Ventilácia
Ventilácia je prekvapivo dobrá aj napriek malým zadným vetrákom, obzvlášť vo vyšších rýchlostiach. V nízkych rýchlostiach je rozdiel oproti helmám s menším pokrytím.
Pokiaľ preferujete dlhé výšlapy v kopcoch uprostred leta, pravdepodobne ich nebudete milovať s touto helmou na hlave.
Hoci nemáme možnosť otestovať helmu vo veternom tuneli, nízkoprofilová helma s malými celkovými rozmermi a zaobleným tvarom sa musí zaručene „šmýkať“ vzduchom v rôznych polohách hlavy.
Vnútri sú dve výstelky, jedna na čele a druhá na vrchu hlavy. Obe používajú materiál X-Static pre odstraňovanie potu.
Zapínanie
BOA systém používa pružný popruh pre rovnomerné rozloženie tlaku pri doťahovaní helmy. Zadná konštrukcia, na ktorej sedí mechanizmus doťahovania, má tri rôzne výškové polohy.
Plastová rozbočka popruhov pod uchom je stále bežnejšia. Na Oakley ARO5 je nastaviteľná dopredu, alebo dozadu, no nie výškovo. Hoci toto mierne obmedzuje prispôsobovanie helmy zároveň však udržiava popruhy ploché a tesne pri hlave, mimo vetru.
Ako sme dúfali, okuliare pekne pasujú do širokých predných otvorov helmy. Nič menej by sme však neočakávali od firmy preslávenej práve výrobou špičkových okuliarov. Helma však dobre držala aj okuliare iných značiek ako POC, Smith, a Adidas. Tenké popruhy odťahovacieho systému BOA si nevadia s nožičkami okuliarov a nespôsobujú diskomfort.
Dizajn, cena, váha
ARO je dostupná v siedmich farebných prevedeniach, testovaná White Snow (biela), Black Blackout (čierna), Atomic Blue (bielo, modrá), Dimension Data Green (zeleno biela), Retina Burn (signálna zelená) a Cavendish Green (biela a tmavozelená metalická). Všetky majú veľké logo Oakley na bokoch, čierna má iba lesklé logo na matnom podklade pre nenápadnosť.
Čo sa týka ceny, je podobná novej helme Evade od Specialized, no opäť drahšia ako ponuky od MET. Giant, alebo Bontrager. Poznajúc ich okuliare, asi nikto neočakáva produkt od Oakley v nižších cenových kategóriách.
Je možné vybrať si z troch veľkostí, S, M a L. Vzal som si Medium a jej malé celkové rozmery a nízka váha 303g boli príjemné. Existujú aj ľahšie aero helmy od Giant, Bontrager a MET, no predstihujú Oakley len o 14 až 27 gramov.
Recenzia a opis helmy Oakley ARO5:
Hoci sa mi páči vzhľad tejto helmy (a jej pohodlie), pristihujem sa pri rozmýšľaní, ako bude vyzerať ďalšia generácia.
ARO5 reprezentuje pôsobivý prvý pokus o aero helmu, no s reputáciou, akú má Oakley a nápaditým, nekonvenčným dizajnom ich okuliarov, si myslím, že mohli zájsť ešte o krok ďalej, a ohromiť cyklistov. Teraz to možno vyzerá, že na mňa ARO5 nezapôsobil, čo nie je pravda. ARO5 je presne tam, kde by mala byť, berúc do úvahy cenu, váhu a veľkosť.
Vaše komentáre