Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Continental konečne predstavil bezdušovú cestnú gumu – GP 5000 TL

Úplne nový model GP 5000 a bezdušový plášť GP 5000 TL nahrádzajú legendárnu gumu GP 4000 S II.
bikeradar

Continental pred pár dňami uviedol nové plášte s názvom Grand Prix 5000, náhradu za legendárne GP4000. Nová guma GP5000 je v klasickej verzii s dušami, no hlavnou novinkou je verzia TL – tubeless – a teda bezdušová verzia.

Nové univerzálne plášte Continentalu majú nahradiť jedny z najobľúbenejších a najlepších cestných plášťov – GP 4000 S II.

Conti nie je samozrejme prvým výrobcom, ktorý prichádza s bezdušovými cestnými plášťami. Skôr naopak, svoje bezdušáky vydali v čase, kedy už mnoho výrobcov predáva podobné cestné gumy. O to viac dúfame, že keď už to dlhšie trvalo, budú nové Grand Prix 5000 ešte lepšie ako predchodca či konkurencia.

Konečne cestné bezdušáky od Conti

Plášte GP 4000 prišli na trh pred 14 rokmi a už dlho sa očakávalo vylepšenie tejto gumy práve bezdušovou verziou.

Po dlhom čakaní to prišlo a Continental skutočne vydal nové plášte, na ktoré všetci tak dlho čakali.

Nové bezdušové plášte Continental GP 5000 TL.

Bezdušový model GP 5000 TL je veľmi podobný s klasickou verziou, ale má pridaný tesniaci pás z jemnej gumy, ktorá by sa mala jednoducho nahdzovať na koleso.

Continental hovorí, že si guma prešla nespočetnými testami nahadzovania na koleso, kým dosiahli finálne rozmery a rovnováhu pohodlným obúvaním a pevným gripom gumy GP 5000.

Na aké kolesá sedia?

Continental priznal, že je sú si vedomí faktu, že situácia na trhu okolo cestných bezdušových štandardov je absolútny chaos a v tomto odvetví ešte stále nie je jasná zhoda a žiadny štandard pre bezdušové ráfy a duše zatiaľ neexistuje.

Conti však prezradil, že aj v tomto sa veci hýbu vpred a spolu s viacerími výrobcami kolies a ráfikov sa snažia zadefinovať bezdušový štandard pre cestné kolesá, ktorý by mohli zaviesť niekedy v priebehu budúceho roku.

Pri svojich nových gumách však Continental narozdiel od Schwalbe bohužiaľ nevydal tabuľku či presné údaje kompatibility GP 5000 s jednotlivými modelmi ráfikov.

Continental však tvrdí, že otestoval obrovské množstvo bezdušových cestných ráfikov a nová guma sedí na takmer všetky. Nie je však jasné, či „takmer“ znamená – bude určite sedieť alebo budete si nejako musieť poradiť.

Je smutné, že taký výrobca ako Conti, pri toľkom testovaní, ako hovorí, v dnešnej dobe nezdieľa presné dáta aj s verejnosťou. Pretože práve tieto informácie a transparentnosť sú pre zákazníka veľmi dôležité pri rozhodovaní, aké gumy si kúpi.

Veľkosti a zmes

Bezdušové plášte sú dostupné v troch šírkach – 25mm, 28mm a 32mm. Už len myšlienka, že môžete mať 32-mm široké gumy, ktoré budú mať rovnakú kvalitu a výkon ako GP 4000, je doslova vzrušujúca.

Plášť je z trojvrstvovej zmesi 180 TPI* (počet vlákien na jeden palec), pričom klasická verzia nového GP 5000 má zmes 320 TPI. Bezdušová guma GP 500 TL váži oproti klasickej o 85 gramov viac. V oboch verziách je použitá zmes gumy s názvom Black Chilli, o ktorej samozrejme Continental tvrdí, že je iná, lepšia a valivý odpor a grip sú vyváženejšie.

Plášte sú dostupné tiež v 25mm a 28mm šírkach pre veľkosť kolies 650b, teda 27,5-palcové.

*Čím vyššie číslo TPI, tým je materiál tenší, jemnejší a pružnejší, takže je ľahší a má menší valivý odpor, ale tiež náchylnejší na poškodenie.

Menej defektov

Nové gumy obsahujú vrstvu s názvom Vectran, ktorá by vraj mala znížiť možnosť defektu až o 20% ako predchodcaGP 4000 S II. A to je skutočne dosť.

Continental potvrdil smtnú správu, že nové plášte GP 5000 nebudú dostupé vo verzii s hnedým pásom na boku, ktorý vie byť skutočnou štýlovkou cestného bicyklu. Škoda.

Ako všetky prémiové plášte od Continentalu, aj nové GP 5000 sú vyrábané ručne v Nemecku.

Špecifikácia
GP 5000

  • Šírka 23mm, 25mm, 28mm a 32mm pre kolesá 700c / 28-palcové
  • Šírka 25mm a 23mm pre kolesá 650b / 27,5-palcové
  • Váha 215g (v šírke 25mm)
  • Zmes 330 TPI (počet vlákien na jeden palec), 3-vrstvová konštrukcia
  • O 10g  ľahšie ako model GP 4000 S II
GP5000 TL

  • Šírka 25mm, 28mm a 32mm pre kolesá 700c / 28-palcové
  • Šírka 25mm a 28mm pre kolesá 650b / 27,5-palcové
  • Váha 300g (v šírke 25mm)
  • Zmes 180 TPI (počet vlákien na jeden palec), 3-vrstvová konštrukcia
  • O 5% menší valivý odpor oproti klasickému plášťu GP 5000
Profíci na bezdušákoch?

Continental potvrdil, že s vydaním nových plášťov GP – bezdušových aj klasických – prídu aj s novými bezdušovými gumami pre profesionálne cestné tímy.

A aj keď niekedy na pretekoch môžeme vidieť, že časovkári si zvolia klasické plášte namiesto galusiek, nie je veľmi pravdepodobné, že by sme v najbližšej dobe videli v pro pelotóne vo veľkom bezdušáky.

Ceny a dostupnosť

Nové gumy GP 5000 sú už dostupné v oboch verziach – bezdušovej TL i klasickej.

Klasická verzia plášťu GP 5000 dostala cenovku 60,99 € a bezdušová guma GP 5000 TL stojí 74,99€.

Vaše komentáre

Aktuality

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Včera 18:49 Wout van Aert si pri hrozivom páde zlomil rebrá aj kľúčnu kosť.

Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.

Včera 17:24 Matteo Jorgenson je prvým Američanom, ktorý vyhral klasiku Dwars door Vlaanderen.

Belgickú klasiku poznačil hrozivý hromadný pád 68 pred cieľom, po ktorom museli previezť do nemocnice Wouta van Aerta a na zemi skončil aj Mads Pedersen a osem ďalších jazdcov.

Včera 17:03 Demi Vollering môže byť prvou cyklistkou s miliónovou zmluvou, po sezóne končí v tíme SD Worx.

„V našom tíme nemôžeme mať dve pretekárky takejto úrovne,“ povedal šéf tímu Danny Stam po nedávnom predĺžení zmluvy s Lotte Kopecky.

Zavrieť reklamu