Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Novinky

Specialized predstavil nový e-bike Turbo Levo – má nižšiu váhu a väčšiu výdrž

Nový celoodpružený e-bike Turbo Levo od Specializedu prešiel úplným redizajnom.
Martin Sarvaš

Nový e-bike Turbo Levo od Specializedu má užšie trubky, je pevnejší a odolnejší. Stratil dosť na celkovej váhe, využíva najnovšie technológie a dojazd sa zvýšil až o 40%.

Toto všetko a viac je výsledkom práce 19 ľúdí, ktorí sa vo švajčiarskom vývojovom centre Specializedu Turbo Innovation Center venujú iba vývoju elektrických bicyklov.

Detaily

 

• Určenie: all-mountain/trail
• Veľkosť kolies: 29″ or 27.5″+
• Zadný zdvih: 150 mm
• Hlavový uhol 66º alebo 65.5º
• Materiál rámu: Fact 9m carbon a M5 aluminum
• Motor: Specialized Turbo 2.1, 250 W
• Batéria: Turbo M2-700, 700 Wh
• Veľkosti: S-XL
• Váha: 21.55 kg (bez pedálov)
• Cena: 7999 €

Ľahší rám aj motor

Nižšia váha a väčšia tuhosť rámu boli samozrejme jednými z hlavných priorít pri vývoji nového Turbo Levo. Najviac váhy sa ušetrilo vývojom nového motora v spolupráci s Brose. V novom ráme sa podarilo ušetriť až 400 g v mieste, kde je motor umiestnený a ďalších 400 g na novom motore, ktorý je okrem nižšej váhy aj o 15% menší.

Materiály rámu

Dostupné sú tri druhy rámu: 1. model S-Works je celý vyrobený z karbónových vlákien Fact 11m; 2. modely Expert a Comp Carbon majú hlavný rám z karbónu Fact 9m a zadnú stavbu z hliníku M5; 3. Levo Comp a Levo majú celý rám z hliníku Premium M5.

Vďaka rovnakým parametrom dizajnu rámu váži hliníková verzia nového Levo ešte menej ako predošlý karbónový model S-Works.

Spevnenie rámu

Specialized sa tiež mnoho naučil pri trojročnom vývoji nového Stumpjumpera, čo využili pri zadnom pružení so zdvihom 150 mm. Nový rám Turbo Levo má na vrchnej trubke spevnenie vo forme bočnej trubky, ktorá vychádza zo stredu vrchnej a končí v strede sedlovej trubky. Spevnenie by malo zabezpečovať okrem väčšej tuhosti rámu aj lepšiu ovládateľnosť.

Nová generácia modelu Levo je na 29-palcových kolesách s 2,6″ širokými plášťami pre lepšiu valivosť i stabilitu pri zjazde. Rám je však kompatibilný aj s 27,5-palcovými kolesami a 3″ širokými gumami.

Samozrejme, do hlavného rámu si môžete dať fľašku. Pri prevodníku je umiestnené na ráme vodítko reťaze, ktoré zabraňuje jej spadnutiu. To sa dá veľmi jednoducho pridvihnúť v prípade servisu. V hlavovom zložení je miesto pre multikľúč.

Každý bicykel Trubo Levo (okrem S-Works) je dostupný v dvoch až štyroch farebných kombináciach.

Motor a elektronika

Specialized pracoval na vývoji nového 250w motora s Brose. Kryt motora je celý z magnézia a aj keď mohol byť ešte ľahší, inžinieri sa rozhodli, že ho chcú radšej pevnejší.

V porovnaní s jeho predchodcom má motor stabilnejší výkon a všetky problémy s teplom a prehrievaním by mali byť eliminované. Motor nevydáva vibrácie a obsahuje tzv. dvojitú voľnobežku, ktorá vypne pohon, keď dosiahnete rýchlosť 25 km/h. Firmware a celá elektronika je prácou Specializedu.

Jednou z noviniek nového systému je pridané ovládanie na riadidlách, pomocou ktorého sa dajú prepínať módy jazdy Eco, Trail a Turbo či aktivovať nový mód pri tlačení bicykla, ktorý poskytuje asistenciu, keď tlačíte bicykel do kopca.

Malý displej s informáciami o nabití batérie je umiestnený na vrchnej rámovej trubke, pričom pri minulých modeloch bol na bočnej strane spodnej rámovej trubky. Displej na novom Levo tiež ukazuje, v akom móde jazdíte.

Specialized ešte stále pracuje a vyvíja algoritmus, vďaka ktorému by ste videli, koľko batérie vám ešte zostáva a hlavne koľko kilometrov s ňou ešte prejdete.

Väčší dojazd

Nová batéria sa vkladá do rámu zo spodu do spodnej rámovej trubky cez dieru nad stredovým zložením a netreba na to žiadne nástroje. Nové Levo má dostupné dva druhy batérie s rôznymi kapacitami. The S-Works a Expert majú verziu s kapacitou 700 Wh a všetky zvyšné modely majú batériu s kapacitou 500 Wh. Nová 700 Wh batéria má síce o 750g viac ako 500 Wh model, ale zato má o 40% väčší dojazd.

Testy ukázali, že v móde Eco je možné nastúpať 2400 výškových metrov počas jednej jazdy – na jedno nabitie. Vďaka všetkým vylepšeniam a šetreniu váhy na novom Levo, dokonca aj 500 Wh batéria má o 5-10% väčší dojazd ako staršie modely.

Geometria

Reach resp. dosah narástol u nového modelu o 20-26mm , zatiaľ čo sedlová trubka sa dosť zásadne skrátila. S 380 mm krátkou sedlovou trubkou (u modelu S) si budú môcť aj nižší jazdci dať teleskopickú sedlovku s vyšším zdvihom, a tak si vo väčšom pohodlí užívať zjazd.

Hlavový uhol je položenejší a s flip chipom na úchyte tlmiča sa dá nastaviť medzi hodnotami 66 a 65,5°. Toto nastavenie tiež mení výšku stredu o 10mm. Uhol sedlovej trubky sa mení medzi 75 a 74° v závislosti od nastavenia a veľkosti rámu. Specialized skrátil zadnú stavbu o 4mm na hodnotu 445mm.

Špecifikácie a ceny

V porovnaní s konkurenciou sa Specialized rozhodol zostať s 11-prevodovým radením, hlavne kvôli šetreniu váhy. Jedna rýchlosť navyše by znamenalo pridať 370g modelu S-Works presne v miestach, ktoré veľmi ovplyvňujú fungovanie pruženia. Naopak – nové kľuky Praxis, ktoré si vyvíja Specialized šetria váhu (200 g u S-Works a 100g u Expert a ostatných)

Celkovo je sedem prevedení nového Turbo Levo vrátane dvoch dámsky špecifikovaných rámov.

Vstupný level za celohliníkový rám modelu Turbo Levo FSR (a dámsky Turbo Levo FSR) s 500 Wh baterkou, radením NX a vidlou RockShox Sector stojí 4499 €. Ďalší level je Turbo Levo Comp FSR (a dámsky Turbo Levo Comp FSR) za 5699€, nasleduje Turbo Levo Comp Carbon FSR s 500 Wh batériou za 6799€ a Expert FSR so 700 Wh batériou za 7999€. Top model celokarbónový S-Works Turbo Levo so 700 Wh batériou stojí 10 999€.

Viac informácií na webe www.specialized.com/cz/cs/new-turbo-levo

Farebné prevedenia a modely
Turbo Levo S-Works FSR.
Turbo Levo Expert FSR.
Turbo Levo Comp Carbon FSR
Turbo Levo Comp FSR
Turbo Levo FSR
Dámsky Turbo Levo Comp FSR.
Dámsky Turbo Levo FSR.

Vaše komentáre

Aktuality

Včera 17:48 Detaily a špecifikácia pretekárskeho špeciálu Trek Madone SLR Madsa Pedersena.

Bicykel s unikátnym dizajnom priniesol Pedersenovi šťastie a pripísal si na ňom víťazstvo na belgickej klasike Gent-Wevelgem.

Včera 17:01 Wout van Aert má za sebou operáciu, na bicykel však tak skoro nevysadne.

Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.Pri páde na klasike Dwars door Vlaandren utrpel Van Aert zlomeniny siedmich rebier, hrudnej aj kľúčnej kosti.

Včera 16:29 Vanesa Petrovská končí v tíme NS Bikes UR Team.

Oznámila to dnes prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

Včera 10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

27.03.2024 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Zavrieť reklamu