Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Cestné bicykle

Test: B’Twin Ultra 720 AF

Stojí za to priplatiť si za lepšiu výbavu?
Hodnotenie: 4/5
1 305
bikeradar

Verdikt: Vynikajúca výbava a vycibrené správanie na ceste. Pre toto sme ochotní pár múch prehliadnuť.

Plusy: Všestranný výkon, výbava.

Mínusy: Umiestnenie zadnej brzdy.

Kúpte ak: chcete vlastniť pretekára, ktorý ponúka jeden z najlepších pomerov ceny a výkonu na trhu.

B’Twin je domáca značka veľkoobchodu so športovým náčiním Decathlon. Ultra AF je zase duralový pretekársky model a veľkým bratom cenovo mimoriadne dostupnej série Triban, ktorej zástupcu sme testovali v minulom čísle.

Najväčším lákadlom na tomto bicykli bude už od prvého pohľadu výbava, najmä v porovnaní s niektorými konkurentami so zvučnejšími nápismi na ráme. Dostanete tu napríklad kompletnú Ultegru. Do sady tu nezapadá jedine reťaz. Je tu vynikajúca verzia s direct-mount úchytom namiesto toho na jednu skrutku.

Kolesá sú Mavic Cosmic Elite, ktoré samy osebe stoja 425 €. Tie sú v tejto cenovej hladine rozhodne raritou. Ani pri kolesách však výpočet pomerovo skvelých komponentov nekončí. Sedlo je napríklad plnohodnotný Fizik Arione farebne perfektne doladený k rámu a omotávkam. Hliníkový kokpit a sedlovka sú jednoduché, no na pohľad pôsobia kvalitne.

Všetko toto je nahodené na duralovom ráme, ktorý je už na prvý pohľad jasný B’Twin. Má jasne definované línie so zmyselne prehnutou hornou rámovou rúrkou, ktorá kopíruje tvary tej na karbónovej verzii bicykla CF.

Jedna dizajnová mucha sa tu však predsa len nájde. B’Twin naozaj nemusel zadnú brzdu schovávať pod zadnú stavbu. Hoci to vyzerá úhľadne a medzi vzperami tak nemusí byť vovarený mostík (čím sa potenciálne zvyšuje poddajnosť celého zadku), takýto dizajnový prvok na bicykli bez akýchkoľvek iných aerodynamických tvarov len sťažuje nastavovanie zadnej brzdy. Čeľuste sú okrem toho namontované na mieste, ktoré sa pri silovom pedálovaní ohýba najviac.

Netrvalo dlho a stačilo sa previezť vo vlhkejšom počasí a pri strmších výšľapoch sa od zadného kolesa ozývalo otravné šúchanie. Najjednoduchším riešením je, samozrejme, gumičky od ráfika trochu oddialiť, no načo riešiť problém, ktorý v prvom rade vôbec nemusel vzniknúť. A keď už sme pri otravných zvukoch, vnútrom vedená kabeláž radenia a bŕzd vie na rozbitejšom asfalte občas v ráme zahrkať.

Odhliadnuc od týchto malých múch je Ultra AF veľmi dobrým bicyklom. Váži viac ako jeho karbónový ekvivalent Ultra CF, no z jazdných vlastností nestráca takmer nič. Darí sa mu trafiť veľmi dobrý pomer medzi komfortom a elánom. Sedlovka nie je z karbónu a väčšie nárazy cez zadné koleso pocítite. Rozhodne však nejde o bicykel, ktorý by z vás na drsnejšom povrchu vytriasol plomby.

Geometria je ladená do pretekárskeho teritória, no zároveň nie je príliš agresívna. Rám vo veľkosti M má napríklad 148 mm vysokú hlavovku a 548 mm dlhú hornú rámovú rúrku. Tá druhá je takmer horizontálna, čo znamená, že väčšina jazdcov bude mať sedlovku vysunutú menej, ako je možno zvykom.

Ak však správne trafíte veľkosť, odmenou vám budú vyladené jazdné vlastnosti ako hore, tak aj dole kopcom. Pohon od Ultegry je ako vždy vynikajúci a brzdy nijak nezaostávajú napriek našim sťažnostiam na tú zadnú.

Ak prekonáte, že nemáte na ráme logo niektorej z veľkých značiek, dostanete za svoje peniaze naozaj veľa bicykla. Nenájdete tu totiž takmer žiadne z klasických skratiek na šetrenie peniazmi.

Viac informácií na webe www.decathlon.sk

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
Ultra 720 AF
Značka
B'Twin
Rok
2017
Materiál rámu
6061 aluminium
Veľkosti
S M L XL
Riadidlá
B'Twin Competition Ergo, alloy
Hlavové zloženie
Cartridge with 1 1/4in lower bearing
Predstavec
B'Twin alloy, 100mm
Brzdy
Shimano Ultegra direct-mount
Kazeta
Shimano CS-6800 11-28
Kľuky
Shimano Ultegra 50/34
Vidla
Ultra Evo Vario carbon, alloy steerer
Kolesá
Mavic Cosmic Elite
Stredové zloženie
Shimano Press-fit
Predný plášť
Mavic Yksion Comp 700x25mm
Váha predného kolesa g
1200
Zadný plášť
Mavic Yksion Comp 700x25mm
Váha zadného kolesa g
1630
Prešmykač
Shimano Ultegra
Prehadzovač
Shimano Ultegra
Reťaz
KMC X11
Sedlo
Fizik Arione
Sedlovka
B'Twin Competition alloy, 31.6mm
Radenie
Shimano Ultegra
Váha kg
8.7
Testovaná veľkosť
M
Offset vidly
3.5
Trail
7.4
Hlavový uhol
72
Uhol sedlovej rúrky
74
Dĺžka zadnej stavby cm
41.5
Dĺžka sedlovej rúrky cm
50
Standover cm
81
Dĺžka hornej rúrky rámu cm
55
Rázvor kolies cm
98.5
Výška stredu cm
27.5

Aktuality

Včera 10:46 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

Včera 10:30 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

Včera 09:19 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

21.04.2024 Tadej Pogačar vyhral Liège-Bastogne-Liège po 35 km sóle. Van der Poel vybojoval v šprinte tretie miesto.

Pogačar zaútočil v stúpaní Côte de La Redoute, na jeho zrýchlenie nedokázal nikto zareagovať a svoje sólo dotiahol úspešne až do cieľa. Druhý finišoval Romain Bardet, ktorý sa oddelil z vedúcej skupiny a 14 km pred cieľom a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Mathieu van der Poel.

20.04.2024 43-ročný Alejandro Valverde suverénne vyhral gravelové preteky Svetového pohára La Indomable.

Valverde zvíťazil na 96-kilometrovej trati s prevýšením 2 400 m v španielskej provincii Almeria. Na druhom mieste skončil francúzsky jazdec Hugo Drechou (Groove Gravel) pred Portugalčanom Tiagom Ferreirom (Vouzela BH).

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu