Test: Cannondale CAAD Optimo Tiagra Disc
Verdikt: CAAD Optimo je dobrý bicykel, no s komponentmi, ktoré sú v tejto cenovej kategórii len priemerom nepatrí medzi tie najľahšie.
Plusy: Príjemný jazdný charakter, všestrannosť.
Mínusy: Hmotnosť, priemerné brzdy.
Kúpte ak: chcete všestranný a jemne pretekársky ladený bicykel a trváte na kotúčoch.
Rámy Cannondale CAAD sú už pomaly, ale isto legendou. Značka si za posledných pár desaťročí získala naozaj vynikajúcu reputáciu za svoje duralové rámy. Pretekársky ladený Cannondale CAAD12 minulý rok vyhral náš test a CAAD Optimo je jednoducho jeho cenovo dostupnejší súrodenec.
Pod lesklým lakom sa skrýva overená formulka CAAD. Rám možno na prvý pohľad vyzerá jednoducho, no pri bližšej inšpekcii odhalíte komplexnosť každej rúrky. Tá horná rámová napríklad začína pri hlave ako hrubá a takmer štvorcová rúra, no smerom dozadu sa stenčí a sploští, aby dokázala pohlcovať nerovnosti. Zadná stavba je podobne prepracovaná a žiadne dve časti nemajú rovnaký priemer či profil.
Vpredu aj vzadu sa nachádzajú závity na uchytenie blatníkov. Vzadu uchytenie zabezpečuje plastový mostík medzi vzperami, ktorý nahrádza úchyt ráfikových bŕzd. Tie tu nahradili kotúče. Lanká vedúce k nim sú sčasti schované v ráme a vidlici, no väčšina je viditeľná pre ľahšiu údržbu.
Desaťrýchlostná sada Tiagra si v tejto cenovej hladine drží takmer monopol a niet sa čomu čudovať – radí hladko, bez prílišného tlačenia páčok a ich vzdialenosť od riadidiel sa dá veľmi ľahko nastaviť. Votrelcom v sade sú kľuky FSA Omega, ktoré aspoň podľa nás príliš veľa krásy nepobrali. Povrchová úprava sa navyše ošúcha, už ak si pri nich hlasnejšie kýchnete.
Zvyšok komponentovej stavby je poskladaný z dielov vlastnej značky. Nie sú najhoršie, no ani nezaujmú. Ráfik RD3.0 sa otáčajú okolo celkom robustných nábojov s kónusovými ložiskami. Odeté sú do celkom dobrých plášťov Schwalbe. Jediný komponent, ktorému naozaj niečo vytkneme, je sedlo – jednoducho príliš mäkké.
Jazdný charakter Optima je niekde na pomedzí komfortu a účelovosti. Rám je dostatočne tuhý, no pritom nepôsobí až príliš tuho, a dostatočne pohodlný s podtónom pevnosti. S hmotnosťou tesne pod desať kíl z neho nikdy nebude vrchársky šampión.
Je však všestranným bicyklom, ktorý má dostatočne pretekársku geometriu, aby mal čo povedať aj pri jazde proti stopkám. Radi by sme si tento rám vyskúšali aj s trochu luxusnejším osadením. Je dostatočne kvalitný na to, aby si zaslúžil pár darčekov, a ak zhodí kilo či dve, môže z neho vyrásť celkom nebezpečný stroj.
Brzdové strmene Promax patria skôr medzi šedý priemer a ich jednopiestový dizajn dnes už pôsobí trochu zastarane. Kotúče na bicykli stále pôsobia puncom luxusu, no zastávame názor, že ak ich nebrzdia kvalitné dvojpiestové brzdy ako TRP Spyre, je možno lepšie obísť ich. Promaxom síce nechýba samotná brzdná sila, no pre svoj primitívny dizajn si vyžadujú časté nastavovanie a údržbu. Navyše, zbytočne pridávajú bicyklu na hmotnosti.
Optimo teda jazdí príjemne, no s komponentmi, ktoré sú v tejto cenovej kategórii len priemerom nepatrí medzi tie najľahšie. Ide o veľmi kompetentný bicykel, ktorý dokáže uspokojiť široké spektrum jazdcov. Zároveň ich však zrejme až tak nenadchne.
Viac informácií na webe www.cannondalebikes.sk
Vaše komentáre