Biker.sk

ROČNÉ PREDPLATNÉ ČASOPISU BIKER IBA ZA 10,90€!
Horské bicykle

Test: Dámsky Liv Pique Advanced 2

Rýchly, zábavný, efektívny a až prekvapivo schopný
Hodnotenie: 4/5
3 199
bikeradar

Plusy: nízka hmotnosť; Agilné ovládanie; Efektívne stúpanie do kopca

Mínusy: Oldschoolová geometria (ktorá napriek tomu funguje); Krátky reach; Lacnejšia výbava

Pique by po prvom pohľade na tabuľku s geometriou nemal fungovať. Jeho uhly aj rozmery pôsobia zastarano. Má strmý, 70-stupňový hlavový uhol a naopak relatívne položený krátky sedlový rázvor aj reach a dlhočizný predstavec.

Napriek tomu, alebo možno vďaka tomu, po vysadnutí naň zažijete jeden rýchly bicykel, ktorý výborne stúpa do kopca a dolu z neho pôsobí presne o 100 % sebavedomejšie, než by mal.

Geometria karbónového rámu nie je prebratá zo žiadneho mužského modelu − na základe výskumu bola navrhnutá presne na ženské proporcie.

Na poli hmotnosti vyhráva o celého pol kila. Na svedomí to má z veľkej časti jednoprevodníkový jedenásťrýchlostný pohon SRAM GX, ktorý však stále ponúka dostatočný rozsah do každej situácie. Ďalej je tu skôr cross country výbava − ľahký bicykel si tak veľmi ľahko poradí s výšľapmi.

Zaujímavý je aj o niečo vyššie položený stred v porovnaní s ostatnými bikmi v tomto teste. Je tak menej pravdepodobné, že sa zachytíte kľukami o zem. Vyššie položené ťažisko by zároveň malo bike trochu zneistiť na zjazdoch, no z nejakého zvláštneho dôvodu sme tento pocit nemali.

S reachom v hodnote 409 mm je Pique o dobrý centimeter a pol kratší od Cambera a na náš vkus príliš krátky. Ak šliapete v sedle, dlhší 80 mm predstavec pomáha tento pocit odstrániť. Ovládanie ním nebolo výrazne kompromitované, no na zjazdovanie s ťažiskom umiestneným viac vpredu sme si museli chvíľu zvykať.

O pohlcovanie nerovností sa stará kombinácia 120 mm vidlice a tlmiča od RockShox. Výkon zadného systému odpruženia Maestro bol už tradične úctyhodný. Chodí hladko, progresívne a pri pedálovaní sa pohojdáva len minimálne.

Vidlica sa trochu krúti, no bike toho v praxi zvládne viac, než by jeho necelých 5 palcov zdvihu predpokladalo. Pomáha však, ak prechádzate z XC bicykla a tomu zodpovedajúcej jazdeckej pozície.
Zvyšok výbavy tvoria celkom dobré kolesá Giant XC-1 Boost s trochu subtílnejším výberom plášťov v podobe Schwalbe Nobby Nic a Racing Ralph. Styčné body sú women-specific – sedlo Liv Contact a pod ním teleskopka od Giantu.

Cena karbónového rámu sa premietla do lacnejšej sady pohonu a nižšej verzie bŕzd Guide R. Obe fungujú absolútne spoľahlivo, no nečakajte hladkosť radenia či precíznu moduláciu drahších modelov.

Ak by sme však vyrážali na celodenný XC výlet, toto je rozhodne ten bike, o ktorý by sme sa pobili. Výborne stúpa do kopca, efektívne nabieha kilometre a aj keď nedokáže pri zjazdoch dominovať, zvládne ich bez výrazných problémov.

Viac informácií na webe www.liv-bicycles.com

Vaše komentáre

Špecifikácia

Model
Pique Advanced 2
Značka
Liv
Rok
2017
Materiál rámu
Advanced-Grade carbon composite
Veľkosti
XS S M
Riadidlá
Giant Contact Trail
Predstavec
Giant Contact
Brzdy
SRAM Guide R hydraulic disc brakes, 160mm rotors
Kazeta
SRAM PG1130 11x42
Veľkosť prevodníkov počet zubov
30
Kľuky
SRAM GX 1201 30T - 1x11
Vidla
RockShox Revelation RL 27.5, Solo Air
Kolesá
Giant XC-1 Boost Wheelset
Stredové zloženie
SRAM GXP Press Fit
Predný plášť
Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.25
Zadný plášť
Racing Ralph 27.5x2.25
Prehadzovač
SRAM GX
Tlmič
RockShox Deluxe RT, Trunnion Mount
Reťaz
KMC X11EL-1
Sedlo
Liv Contact
Sedlovka
Giant Contact SL Switch-R Trail Dropper Post
Radenie
SRAM GX 11 speed
Brzdové páčky
SRAM Guide R
Váha kg
12.4
Testovaná veľkosť
M
Hlavový uhol
70
Uhol sedlovej rúrky
73

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy

Náš Facebook