Test: Teleskopická sedlovka XLC All MTN SP-T10
BikerAk na biku nemáte vnútorné vedenie na sedlovku, tým najlepším riešením je lanko napojené na spodnú časť sedlovky. Zdvih 100 mm predurčuje túto sedlovku predovšetkým na použite na XC-čkach, no našťastie sú v ponuke aj ďalšie dva – 80 a praktickejších 125 mm, rovnako ako dva najpoužívanejšie priemery 30,9 a 31,6 mm a viacero rôznych celkových dĺžok.
Poskladanie diaľkového ovládania je veľmi jednoduché a novú sedlovku môžete mať na biku do 15 minút od vybalenia. Mechanizmus spúšťača je dobre chránený pred nečistotami, ktoré v prípade lankových sedloviek zvyknú robiť problém, no je trochu škoda, že je fixovaný na ľavej strane sedlovky. Je však pravda, že presne tam zvykne byť vonkajšie vedenie na ovládanie.
Páčka diaľkového ovládania je robustná a hoci by mohla byť trochu menšia, stláča sa veľmi pohodlne. Nie sme si istí jedine odolnosťou pevného vedenia lanka pod ňou, ktoré sa môže pri páde poškodiť. Sedlovka chodí krásne hladko a s minimálnou vôľou do strán. Škoda len, že sa nedá nastaviť rýchlosť jej návratu – mohla by sa vysúvať aj o niečo rýchlejšie.
Sedlo pevne drží vďaka dvom skrutkám a vrúbkovaný povrch sedlovky zabraňuje jej samovoľnému zasúvaniu do rámu. Celkovo pôsobí naozaj kvalitne a hoci nemôžme napísať nič k dlhodobej spoľahlivosti, počas nášho testovania fungovala bez problémov. Patrí pritom medzi najlacnejšie na trhu, hmotnosť 640 g je primeraná a ak pohľadáte, zoženiete ju aj za menej.
Viac informácií na webe www.xlc-parts.com
Vaše komentáre