Test: Specialized Camber Comp Carbon 29
Verdikt: Veľký potenciál bicykla podkopáva mix slabších komponentov vpredu.
Plusy: Prirodzene rýchly bicykel s neutrálnym chodom zadnej stavby a ľahkým nastavením; SWAT odkladací priestor a možnosť vybrať si medzi 29 a 27,5-palcovými kolesami
Mínusy: Krútiaca sa vidlica, strmší hlavový uhol a nedostatočne tuhé predné koleso podkopávajú inak veľký potenciál; Oproti predošlému modelu má pár horších komponentov, no cena to neodráža
Camber Comp Carbon sme už testovali a nikdy neskončil so zlým skóre. Tohtoročný model má však pre zopár komponentov problém udržať krok s tými najlepšími v triede, keď príde na náročné traily.
Rám je však stále ten, ktorý máme naozaj radi. Z karbónu je len predok a pod košíkom na fľašu nájdete malý odkladací priestor, do ktorého napcháte všetko, čo potrebujete na servis bicykla či niečo pod zub.
Tlmič Fox Float má unikátnu funkciu AutoSag, ktorá sama nastaví tlak podľa hmotnosti jazdca, hoci tí skúsenejší možno tlak ešte mierne doladia podľa osobných preferencií. Vlastné ladenie tlmiča RX zároveň výrazne zlepšuje chod tlmiča z línie Performance, na ktorý sa sťažujeme na iných bikoch.
Štvorčapový systém odpruženia FSR je overený už viac ako dvoma dekádami a chodí krásne neutrálne, či už sa driapete nahor koreňovým úsekom, alebo ním letíte dolu. Kolesá majú pekne široké 29 mm ráfiky a gumy sa tak dajú výrazne podhustiť. Na kľukách RaceFace Aeffect zase nájdete 28-zubový prevodník, ktorý vás bez výraznej námahy vytiahne dlhými aj strmými výšľapmi.
Tento model však dostáva kazetu a radenie zo sady NX namiesto vyššej GX z minulého roka a to pridáva nechcenú hmotnosť, zľahčuje najťažší prevod a pod palcom jednoducho nepôsobí tak kvalitne. Oproti 27,5-palcovej verzii bicykla sa sem tiež dostala len 142 mm oska namiesto 148 mm. Výsledkom je tak o niečo nižšia tuhosť.
Jediným skutočným mínusom je však mix vidlice Revelation s tenkými 32 mm nohami a nervózne sa správajúcim 51 mm offsetom a 24-špicového predného kolesa, ktorému chýba tuhosť. Do kopca žiadny problém nepocítite, no z neho má krútiaci sa predok občas problém sebavedomo držať stopu, zvlášť ak do mixu pridáte naplno zatiahnutú páčku brzdy s 200 mm kotúčom.
Dovoľovať si v náročnom teréne viac nenabáda ani strmší 68,5-stupňový hlavový uhol a relatívne krátky reach. Napriek tomu, že je predný rámový trojuholník z karbónu, nepatrí ani k tým najľahším.
Vaše komentáre