Test: E-bike Haibike Sduro HardNine 8.0
Verdikt: Výkonný e-hardtail , ktorý sa vďaka svojej konštrukcii a výbave nestratí ani v náročnejšom teréne.
Plusy : Prejav a výkon motora v kombinácii s obrovskou kapacitou baterky. Dobre zvolená geometria a celková výbava biku, z neho robia v teréne dobrého parťáka.
Mínusy: Neergonomické gripy a sedlo, trochu kazia dojem z inak podareného e-biku.
Značka Haibike postavila e-bike, ktorý v sebe spája množstvo pozitív 29“ hardtailu a výkonného elektromotora. Sduro HardNine 8.0 však nie je len ďalším z radu pevňákov s motorom, ktorých na trhu nájdete kopu.
Jasný cieľ
Už na prvý pohľad je jasné, že Sduro HardNine 8.0 sa nič nehrá. Rám je poriadne robustný (obzvlášť v oblasti hlavy a stredu) a pospevňovaný všade kde to je možné, čo jasne naznačuje jeho určenie.
Kabeláž je elegantne schovaná v prednom tojuholníku a motor s baterkou zapadajú do celkového dizjanu. Tomu veľmi pomáha aj tzv. Haibike Integrated Motor Concept – teda snaha spraviť z motora plne integrovanú súčasť rámu. Navyše motor od Yamahy je menší a kompaktnejší ako konkurencia od Boschu. Okrem toho má rám BOOSTový štandard osiek, konickú hlavovú trubku a integrovaný plastový chránič motora v jeho spodnej časti.
Podstatné čísla
Sduro HardNine 8.0 je postavené okolo motora, baterky a ovládacích prvkov od Yamahy. Modelový rada PW-X má podsvietený LCD displej integrovaný do predstavca takže zaberá menej miesta a je výrazne pevnejší a odolnejší. Samotný motor je o 13% menší ako predchodca a ľahší o 400 gramov a baterka s kapacitou 500 Wh podľa výrobcu zabezpečuje dojazd 120-190 km.
My sme podobnú vzdialenosť neprešli, no musíme uznať, že baterka vydrží skutočne dlho a na bežných výjazdoch sme ju vybili maximálne do tretiny. Motor má výkon 250 W, zaujímavejším číslom je však maximálny krútiaci moment. V 4 štandardných módoch (ECO+, ECO, Standard, High) máte k dispozícii 70 Nm a v najsilnejšom Extra Power móde rovno 80 Nm! A ten výkon v pedáloch skutočne pocítite. Zároveň je nástup motora okamžitý a veľmi plynulý.
Riadiaca jednotka totiž vyhodnocuje údaje z 3 rôznych snímačov (otáčania kľúk, sily šliapania a otáčok zadného kolesa). Vďaka tomu optimalizuje výkon a mieru asistencie. Aj v technických výšlapoch teda dokáže naplno zabrať keď to potrebujete. Nemusíte sa už sústrediť na kontinuálne šliapanie za každých okolností, čo jazdu v teréne výrazne spríjemňuje. Pochváliť musíme aj dvojprevodník s pílami 32 a 44 zubov , 740 mm rajdy, robustné 2,6“ plášte, brzdy Shimano XT s veľkými kotúčmi a chod vidlice Fox Rhythm.
Malý tank
Tento robustný pevňák s motorom je postavený do terénu. Bike má vhodne rozložené ťažisko a vzhľadom na 67° hlavový uhol sa dobre ovláda aj na technickejších trailoch. Na biku sa pohodlne sedí a jazdec má na ňom dostatok miesta. Široké 35 mm ráfiky a 2,6“ plášte pripomínajú plusové biky. Tu sa však nemýľte. Nobby Nicky EVO sú konštrukčne oveľa pevnejšie ako „plusky“. Majú spevnené bočnice, takže sa neskladajú ani pri nápore.
Nakoľko má bike cez 20 kg, rýchlo si tento detail uvedomíte. Nakoľko sú plášte naozaj obrovské, fungujú tiež ako dodatočné odpruženie. 29“ veľmi rýchlo naberajú rýchlosť, čo spolu s geometriou a hmotnosťou biku robí z Sdura v teréne doslova tank. Prejdete na ňom cez čokoľvek, no zároveň je bike dobre ovládateľný aj v zákrutách, či strminách, s čím zvyknú mať e-biky občas problémy.
Vaše komentáre