Test: Vidlica Formula Selva
Verdikt: Úžasný potenciál a pocit dobrej opory, lenivý odskok však kazí ovládateľnosť.
Plusy: Vymeniteľné ventily uľahčujú zmysluplne veľké zmeny nastavenia, dostatočne jemný chod a opora pri dobrom nastavení.
Mínusy: Pomalý odskok limituje pohodlie a spodné nohy nie sú kompatibilné s niektorými blatníkmi.
Kúpte ak: Ak chcete ľahko nastaviteľnú vidlicu ponúkajúcu mnoho možností.
Selva od Formuly je mierená pre náročné traily a enduro preteky kde vám množstvom nastavení pomôže prispôsobeniu sa rôznym podmienkam.
Výmenou ventilu tlmenia kompresie sa dá drasticky zmeniť pocit z vidlice. Toto spraví oveľa väčší rozdiel v charakteristike pruženia ako tradičné nastavenia otočnými gombíkmi.
Výmenu ventilu tlmenia je možno zvládnuť v dielni za pár minút, no nie niečo, čo by sa dalo zvládnuť na traile a pre niekoho, kto váha už pri použití otočných nastavení to nebude asi ani “urob si sám” práca do garáže.
Pružina vidlice kombinuje zmenou objemu nastaviteľnú vzduchovú komoru a pružinu s dvojitou tuhosťou pre ľahšie skĺznutie do zdvihu.
Na rozdiel od tradičnej vzduchovej negatívnej pružiny nekompenzuje váhu jazdca automaticky, a preto jazdci vážiaci nad 85 Kg respektíve s tlakom 70 psi a viac potrebujú vymeniť pružinu za tuhšiu. Bez toho vidlice nie je veľmi ochotná rozpohybovať sa do začiatočnej časti zdvihu a jazdila by nepredvídateľne a bez trakcie.
S tuhšou pružinou nainštalovanou, výkon vidlice bol pôsobivý. Pridal som do vzduchovej komory 5 mililitrov olej pre progresívnejší pocit a ustálil som sa na rozhodnutí jazdiť s červeným – najtuhším kompresným ventilom. Výsledkom bola stabilná jazda s dobrou priľnavosťou.
Zmena ventilu spraví naozaj veľkú zmenu vyváženia bicykla a opory a citlivosti pruženia. S červeným ventilom, vidlica sa stláčala veľmi kontrolovane, s decentnou citlivosťou na malé nerovnosti, no bez toho, že by strácala zdvih vyhradený pre veľké rany. Toto ju spravilo výbornú na mojich pomalších, technických trailoch.
Vaše komentáre