Biker.sk

Novinky

Santa Cruz predstavil nový Bronson! Pozrite si, čo má nové

Je dlhší, hlavový uhol je položenejší, zmenilo sa uchytenie tlmiča a prídu si na svoje aj fanúšikovia plusových kolies.
Martin Sarvaš

Santa Cruz predstavil nový Bronson a veľmi nápadne sa podobá na Nomada. Ale nezmýľte sa podobným vzhľadom, ide o 150 mm mašinu s úplne iným pocitom z jazdy.

Je to taký dlhší a „položenejší“ brat Nomada. Ide o all-mountain bike, s ktorým sa bez problémov uživíte aj na enduro pretekoch a zabavíte v bikeparkoch.

Farebné prevedenia Bronsona s karbónovým rámom.

Bronson je dostupný vo verzii s karbónovým aj hliníkovým rámom. Cena, zatiaľ uvádzaná iba v amerických dolároch, začína na $3,499 za hliníkový model R až po najvyšší model XTR Reserve za $9,899.  Ak by ste si chceli zložiť bicykel podľa seba, hliníkový rám stojí $1,999 a karbónový $3,299. Ceny v eurách pre európsky trh zatiaľ k dispozícii nemáme.

Santa Cruz Bronson – detaily

 

  • Určenie: all-mountain / enduro
  • Veľkosť kolies: 27,5
  • Možnosti kolies 27,5 aj 27,5 Plus
  • Zdvih zadného odpruženia: 150mm
  • Verzie rámu v karbóne aj hliníku
  • Hlavový uhol 65.1° alebo 65.4°
  • Dĺžka zadnej stavby 430mm
  • 12 x 148mm Boost
  • Veľkosti XS-XL
  • Cena (zatiaľ uvádzaná iba v amerických dolároch): CC: $6999 – $9899 USD, C: $3499 – $6399, AL: $3499 – $4199
  • Cena rámu: AL: $1999, CC: $3299
  • Farby:  bledomodrá a šedá
  • Doživotná záruka na rám
  • Predajca: www.sportservis.sk

Prečítajte si tiež

Farebné prevedenia Bronsona s hliníkovým rámom.
Čo má Bronson nové?

Najväčšia a najviditeľnejšia zmena na novom Bronsone je tlmenie – tlmič je uchytený v spodnej časti rámu, hneď nad stredovým zložením. Je to riadna novinka oproti predošlému uloženiu na vrchnej trubke rámu. Novinkou sú tiež dve podporné vzpery, ktoré dávajú dokopy solídny pevný trojuholník.

Systém pruženia VPP je však napriek zmene pozície tlmiča zachovaný. Dve krátke a protihybné váhadlá spájajú prednú a zadnú časť rámu a robia rám pevným. Vďaka VPP systému je ľahko servisovateľný a vrchné a spodné váhadlo dávajú inžinierom viac priestoru na vyhranie sa s pružením, aby ho dokonale prispôsobili pre daný bike.

Nové uchytenie tlmiča by malo dať Bronsonu viac lineárnu a progresívnu krivku pruženia, inými slovami – pruženie by sa malo správať rovnako pri prechode prekážkami v teréne, nehľadiac na to, v akej polohe sa tlmič nachádza.

Máte radi široké gumy? Do nového Bronsona napcháte gumy so šírkou až 2,8″. Má dve verzie špecifikácií – jedna s 27,5 gumamy a druhá s plusovými 27,5+. Užšia verzia má ráfy s vnútornou šírkou 30mm a obuté 2.5″ Maxxis Minion DHF vpredu a 2.4″ DHR II vzadu, zatiaľ čo plusová verzia má ešte širšie ráfy a gumy 2.6” Maxxis Minion DHF a DHR II.

Geometria – dlhší a položenejší

Reach nového Bronsona narástol oproti predošlému modelu o 15mm a hlavový uhol je o 1° položenejší v najnižšom nastavení so 160mm vidlicov. Rovnako ako na Nomade, na spodnom váhadle je umiestnený flip chip, ktorým si upravujete geometriu a zároveň aj strmosť hlavového uhla.

Uhol hlavovej trubky sa zmenil na 75°, zatiaľ čo dĺžka sa zmenšila, takže medzi sedlom a rámom je teraz viac priestoru a teleskopická sedlovka je vyššia.

Prečítajte si tiež

Detaily

Vaše komentáre

Náš Facebook