Test: Kolesá DT Swiss XM 1501 Spline One 30 mm
Verdikt: Na hliníkové kolesá sú celkom drahé, no ponúkajú lepšie jazdné vlastnosti ako väčšina karbónových. Pre nás sa stali najobľúbenejšími na trhu.
Plusy: Odolné a ľahké (1677g) ráfiky dostupné v širokej škále šírok, tuhý, no nie nepríjemne tvrdý výplet, a perfektne fungujúce náboje vlastnej značky
Mínusy: Sú drahé (no stoja za to)
Kúpte ak: Máte peniaze na najvšestrannejšie kolesá na trhu
Na hliníkové kolesá sú trochu pridrahé, minimálne pri prvom pohľade na cenovku a materiál. Kolesá z línie XM 1501 Spline sú však tak dobré, že vlastnosťami a výkonom hravo predbehnú väčšinu karbónových. Skúšali sme ich v rôznych priemeroch aj šírkach ráfikov, a vždy ponúkli vynikajúci pomer obratnosti, komfortu a odolnosti. Podľa nás sú tými najlepšími trailovými kolesami, aké si môžete v súčasnosti kúpiť.
V ponuke je viacero šírok ráfikov, a tieto s vnútorným priemerom 29 mm sú dokonalým partnerom pre 2,35-2,6-palcové plášte, ktoré sa na nich nafúknu približne na šírku 60 mm. Ráfiky dostanete s predinštalovanou páskou. Vďaka plytkému vnútru sa na ne plášte obúvajú ľahko, no pätke nedovolia vyskočiť ani pri naozaj nízkych tlakoch.
DT Swiss bolo kedysi notoricky známe mäkkými ráfikmi, ktoré sa dali preliačiť na povel. 1501-ky sú však neporovnateľne odolnejšie, a to aj napriek tomu, že vôbec nevážia veľa. Vďaka pevne napnutým dlhým špiciam s priamym ťahom zároveň perfektne držia stopu a okamžite reagujú na každé myknutie rajdov.
Napriek torznej tuhosti však nie sú priliš tvrdé, a cez rozbité sekcie preplávajú pohodlnejšie ako väčšina karbónových kolies na trhu. Kombinácia týchto vlastností dokáže pretransformovať pocit z jazdy na akomkoľvek biku, najmä ak nahradia starší a lacnejší set.
DT Swiss cibrí dizajn svojich nábojov už desaťročia, a výsledky hovoria samé za seba. Záber zúbkovanej pružinovej spojky je v porovnaní s tými najrýchlejšími voľnobežkami na trhu trochu pomalý, no takáto voľnobežka toho zároveň vydrží naozaj veľa.
Ak vás väčší uhol záberu odrádza, v ponuke sú aj spojky s viacerými zúbkami, ktoré záber zrýchlia. Orech sa rozoberá ľahko s tými najzákladnejšími nástrojmi, a vymeniť ich nie je žiadna veda.
V ponuke je po novom aj rad pre e-biky, ktorý lepšie zvládne extra watty motora.
Vaše komentáre