Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Elektrické bicykle

Test: E-bike Haibike SDURO Hardnine 7.0

Komfortný spoločník na výlety.
Hodnotenie: 3.5/5
3 399
bikeradar
Test: E-bike Haibike SDURO Hardnine 7.0

 

Verdikt: Pár komponentov by mohlo byť lepších, no ako bike na túry v nenáročnom teréne slúži veľmi dobre.

Plusy: Výkonný motor Bosch

Možnosť ľahkého upevnenia prídavnej batérie

Mínusy: Absencia teleskopickej sedlovky.

Vyššia hmotnosť vyplývajúca z lacnejšej výbavy.

Komfortný spoločník na výlety

Líder na trhu v oblasti e-bikov ani v novom roku neponecháva nič na náhodu a opäť vylepšuje svoju ponuku. Prvou výraznou zmenou prešlo samotné označovanie modelov. Kým doteraz platilo, že rad SDURO bol vybavený motormi Yamaha a XDURO motormi od firmy Bosch, po novom sa stáva XDURO synonymom jazdy v najnáročnejšom teréne a SDURO sa zameriava skôr na rekreačné a športové využitie.

Rám

Vďaka integrovanej batérii Bosch PowerTube posunul Haibike vzhľad modelu Sduro Hardnine na modernejšiu úroveň. Obzvlášť dobre vyzerá v nami testovanej farebnej modro-striebornej kombinácii. Na ochranu samotnej batérie slúži ľahký kryt z odolného plastu.

Spodná rámová rúrka však ukrýva ešte jeden šikovný detail v podobe nového Modular Rail systému, ktorý umožňuje jednoduché pripevnenie fľaše s vodou či praktickej brašny. Najzaujímavejšou je ale možnosť upevnenia druhej batérie, vďaka ktorej narastie kapacita biku až na rovných 1 000 Wh, teda dvojnásobne oproti štandardu na trhu. To sa hodí zvlášť v prípade zamerania na výlety, a nie výkonnostnú cyklistiku.

Komponenty

Väčšina komponentov na modeli SDURO Hardnine 7.0 nesie vlastné logo Haibike. Na 740 mm širokých rajdoch nájdete upevnený kompaktný a aj vďaka podsvieteniu dobre čitateľný displej Bosch Purion. Ten ponúka všetky dôležité funkcie, ako napríklad voľbu stupňa podpory, ovládanie svetla či ukazovateľ rýchlosti, prejdenej vzdialenosti a dojazdu.

O bezpečné zastavenie sa starajú dvojpiestové brzdy Magura so 180 mm kotúčmi vpredu aj vzadu, ktoré nie sú také silné ako štvorpiesty MT5, no vzhľadom na zameranie biku stačia. Bezproblémové radenie 11 prevodov na 11-42 zubovej kazety zabezpečuje osvedčený rad SRAM NX. Jediným komponentom, ktorý nás až tak nepresvedčil, je vidlica SR Suntour Raidon.

Jazda

Napriek tomu, že Hardnine 7.0 je určený prevažne na túry do ľahšieho až stredne ťažkého terénu, nezľakne sa ani rozbitejších pasáží na vašom obľúbenom traile. Na to, aby ste sa k nemu dostali, už slúži jeden z piatych režimov výkonného 250 W elektromotora Bosch Perfomance CX so 75 Nm krútiacim momentom.

Najzábavnejší bol smerom nahor, samozrejme, režim Turbo, vďaka ktorému sa môžete tešiť z až 300 % podpory vášho úsilia a budete doslova hltať jeden kopec za druhým. Za zmienku rozhodne stojí aj nový režim eMTB, ktorý sa prispôsobí vášmu štýlu jazdy podľa kadencie šliapania a zmeny tlaku v pedáloch. Výsledkom je prirodzenejšia jazda bez nutnosti manuálne prepínať režimy – niečo ako automatická prevodovka v aute.

V praxi funguje až prekvapivo dobre a väčšinu času sme na displeji volili práve túto možnosť. 29-palcové kolesá v spojení s takmerplusovými plášťami Schwalbe výrazne zvyšujú komfort neodpruženého zadku a vzhľadom na kvalitnú verziu Evo aj dobre držia nemalých 24 kíl bicykla v stope. Geometriou ani výbavou bike nie je určený na príliš veľké vymýšľanie dolu kopcom, to však o ňom netvrdí ani výrobca. Ako voľba na výlety po jednoduchých trailoch je však vďaka objemným 29-palcovým kolesám a možnosti dvojnásobne zvýšiť dojazd veľmi dobrou voľbou.

Vaše komentáre

Špecifikácia

Rám
Aluminium 6061 hliníkový
Riadidlá
Haibike Components TheBar ++ 740 mm
Predstavec
Haibike Components TheStem ++ 31,8 mm
Brzdy
Magura MT4 (180/180 mm)
Kľuky
Sram NX
Vidla
SR Suntour Raidon 34 100 mm
Kolesá
Rodi Tryp 35
Predný náboj
Haibike TheHub ++
Predný plášť
Schwalbe Nobby Nic 2,6“
Zadný náboj
Haibike TheHub ++
Zadný plášť
Schwalbe Nobby Nic 2,6“
Sedlo
Haibike Components TheSaddle
Sedlovka
Haibike Components The seat post ++, 31,6 mm
Váha kg
24

Aktuality

10:17 Wout van Aert aj Jasper Stuyven musia podstúpiť operácie po hrozivom hromadnom páde.

Van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier, zatiaľ čo Stuyven má zlomenú kľúčnu kosť. Obaja sú hospitalizovaný v nemocnici v belgickom Herentals.

Včera 23:17 Wout van Aert má vraj zlomenú hrudnú aj kľúčnu kosť a až sedem rebier.

Tím Visma – Lease a Bike pôvodne informoval o „zlomeninách niekoľkých rebier a kľúčnej kosti“, no neskôr večer sa objavili správy, že má aj fraktúru hrudnej kosti. Rozsiahle zranenia utrpel pri hromadnom páde na pretekoch Dwars door Vlaanderen. (Domestique)

Včera 18:49 Wout van Aert si pri hrozivom páde zlomil rebrá aj kľúčnu kosť.

Van Aert mal tento rok dva veľké ciele – monumenty Okolo Flámska a Paríž-Roubaix. Na žiadnom z nich sa však nezúčastní pre početné zranenia, ktoré utrpel na klasike Dwars door Vlaanderen.

Včera 17:24 Matteo Jorgenson je prvým Američanom, ktorý vyhral klasiku Dwars door Vlaanderen.

Belgickú klasiku poznačil hrozivý hromadný pád 68 pred cieľom, po ktorom museli previezť do nemocnice Wouta van Aerta a na zemi skončil aj Mads Pedersen a osem ďalších jazdcov.

Včera 17:03 Demi Vollering môže byť prvou cyklistkou s miliónovou zmluvou, po sezóne končí v tíme SD Worx.

„V našom tíme nemôžeme mať dve pretekárky takejto úrovne,“ povedal šéf tímu Danny Stam po nedávnom predĺžení zmluvy s Lotte Kopecky.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu