Pridajte sa k predplatiteľom

Biker.sk

ZÁMOK K ROČNÉMU PREDPLATNÉMU ČASOPISU BIKER IBA ZA 19,80€!
Horské bicykle

Test: Stevens Whaka ES 27,5

Prekvapenie z Hamburgu
Hodnotenie: 4/5
3 299
Biker
Test: Stevens Whaka ES 27,5

Na poli 27,5″ trailbikov je dnes konkurencia spomedzi všetkých MTB segmentov rozhodne najtvrdšia. O to náročnejšie je nájsť na trhu model, ktorý naozaj zaujme. Nemeckému výrobcovi Stevens sa to modelom Whaka ES podľa nás podarilo. Recept na úspech je pritom jednoduchý – dobre zvolenú geometriu doplnila kvalitná výbava, čoho výsledkom sú „tie správne“ jazdné vlastnosti.

Surové prevedenie

Aj keď neradi hodnotíme dizajn a vzhľad bikov, musíme uznať, že spracovanie „raw“ Whake naozaj sekne. Okrem netradičného farebného spracovania rámu je však podstatné to, že má všetko, čo od moderného trailbiku očakávate. Kónickú hlavovú trubku, vnútorné vedenie kabeláže či zadnú osku rozmeru BOOST (148 x 12 mm). Geometria taktiež kopíruje posledné trendy – hlavový uhol 67° dopĺňa nízky stred a krátka zadná stavba dĺžky 430 mm. To všetko hovorí o potenciáli, ktorý v sebe hamburská Whaka ukrýva.

Správny prístup

Nemecký výrobca stavil na overené komponenty, ktoré sa výrazným dielom podpisujú pod celkový prejav biku. Začnime pri tlmení od Foxu, ktoré je prekvapivo celé v čiernom šate, a teda aj ľahko zameniteľné za konkurenčný RockShox. Musíme povedať, že Fox podľa všetkého vyslyšal prosby užívateľov a popracoval na svojich tlmiacich patrónach. Vidlica aj tlmič poskytujú jazdcovi tri módy nastavenia, pričom každý z nich je citeľne odlišný a funkčný. Whaka ES teda dokáže vynikajúco absorbovať nárazy a potom sa jednoduchým otočením páčky/ovládacieho kolieska zmeniť na tvrdý, aj keď ťažší XC bike. Prejav oboch tlmiacich jednotiek bol vynikajúci a nás veľmi pozitívne prekvapil. XT pohon 2×11 od Shimana bol ako zvyčajne bezchybný. Napriek tomu, že bike nemá vodítko reťaze ani napinák, reťaz z dvojprevodníka nespadla a vďaka spojke Shadow+ ani nebúchala o zadnú stavbu. Výhody dvoch prevodníkov je asi zbytočné opisovať – poskytujú väčší rozsah prevodov, takže výšľapy vás vyčerpajú výrazne menej a okrem toho nemusíte radiť až tak veľa – s každým prevodníkom používate iba časť pastorkov kazety. Veľká pochvala ide výrobcovi za kokpit Spank Oozy – široký, relatívne krátky s vynikajúcim úchopom, skrátka radosť používať.

Pre trailových hrdinov

Whaka ES je nesmierne rýchly a obratný trailbike, ktorý vás podrží bez ohľadu na terén. Stačí si vybrať smer a bike okamžite reaguje. Rám je pevný, nekrúti sa a systém odpruženia si v kombinácii s Floatom DPS vynikajúco rozumie. Absorpcia nárazov je na skvelej úrovni, od malých vybrzdených roliet až po tvrdé schodovité prekážky pri brzdení. Zároveň sa nebudete trápiť ani pri šliapaní do kopcov – rám nie je extrémne lineárny, takže energia zášľapov sa výrazne nestráca ani pri úplne otvorenom tlmiči. Whaka miluje agresívny prejazd zákrut, technický terén, skoky, zmeny smeru a naberanie rýchlosti aj bez šliapania absolútne kdekoľvek. Poteší každého trailového nadšenca, ktorý s bikom rád pracuje. Osadené komponenty sa výrazne podpísali pod celkový dojem z biku. Málokedy sa stretneme s bikom osadeným tak, že nepotrebuje (podľa nás) žiadne zmeny z pohľadu výbavy = ďalší plusový bod pre Stevens.

Verdikt

Whaka ES 27,5 je po všetkých stránkach podarený a vyvážený trailbike s kvalitným osadením, ktoré nesklame ani na tých najnáročenjších trailoch.

Plusy: Na vynikajúcej výbave pozostávajúcej z Foxu, Shimana, DT Swiss či Spanku ťažko hľadať negatíva. Geometria a prejav odpruženia radia Whaku ES medzi nesmierne schopné a univerzálne trailbiky.
Mínusy: Plášte Schwalbe Nobby Nic na šmykľavejšom povrchu takmer nedržia. Sedlo Oxygen Roccia má špecifický tvar, ktorý nebude vyhovovať jazdcom so širšou panvou.

Špecifikácia

Rám: Aluminium 7005 TB, zdvih 150 mm, Vidlica/Tlmič: Fox 34 Float Performance FIT4 Elite, zdvih 150 mm/Fox Fox Float DPS Performance Elite Pohon: prehadzovač Shimano Deore XT 11-rýchlostný, prešmykač Shimano Deore XT, radenie Shimano Deore XT (2×11), kľuky Shimano Deore XT (36/26z), Kolesá: DT Swiss M 1700 Spline Two Disc CL, 15 mm vpredu/148 mm vzadu, plášte Schwalbe Nobby Nic SnakeSkin TSC 27,5×2,35″, Brzdy: Shimano Deore XT (203/180 mm), Rajdy/predstavec: Spank Oozy, 760 mm/Spank Oozy, 60 mm, Sedlovka/Sedlo: KS CRUXi, 100 mm/Oxygen Roccia

Cena: 3 299 eur
Hmotnosť: 13,2 kg (bez pedálov vo veľkosti 18″)
Web: www.cyklosvec.cz

Aktuality

Včera 17:07 Musíte vidieť: Postapokalyptické freeride rodeo v podaní Jakuba Vencla.

Tak by sa v skratke dalo charakterizovať nové video tohto českého slopestyle jazdca a freeridera. Kulisy bane dodávajú celému projektu poriadnu dávku atmosféry a toto video naozaj stojí za to, aby ste si ho pustili viackrát.

22.04.2024 Fotogaléria: Pozrite si najlepšie zábery z 2. kola svetového pohára XCO v brazílskej Araxá.

Najmä mužské preteky boli mimoriadne napínavé a rozhodlo sa v nich až v záverečnom šprinte štyroch pretekárov. Najrýchlejším v ňom bol dánsky jazdec Simon Andreassen. V ženách preteky ovládla Haley Batten, ktorá o svojom víťazstve rozhodla v poslednom kole.

22.04.2024 Janka Keseg Števková a Martina Krahulcová skončili v etapových pretekoch Epic Series 4 Islands na vynikajúcom 3. mieste (+video).

Preteky pozostávali z prológu a 4 etáp na štyrpoch rôznych chorvátskych ostrovoch. Slovenským pretekárkam v tíme 8capital sa prológ aj každú z etáp podarilo dokončiť na 3. mieste a celkovo z toho bolo taktiež tretie miesto.

22.04.2024 Haley Batten a Simon Andreassen vyhrali preteky svetového pohára XCO v brazílskej Araxá (+galéria).

Američanka Haley Batten zaznamenala perfektný víkend, keď sa jej po sobotných pretekov v Short Tracku (XCC) podarilo zvíťaziť aj v disciplíne Cross-Country Olympic (XCO) a víťazku prvého kola Jenny Rissveds zdolala po ich vzájomnom súboji plnom útokov v poslednom kole. Medzi mužmi bol najrýchlejším Simon Andreassen, ktorý využil mechanický problém Victora Koretzkyho, ktorého v záverečnom šprinte porazil.

21.04.2024 Tadej Pogačar vyhral Liège-Bastogne-Liège po 35 km sóle. Van der Poel vybojoval v šprinte tretie miesto.

Pogačar zaútočil v stúpaní Côte de La Redoute, na jeho zrýchlenie nedokázal nikto zareagovať a svoje sólo dotiahol úspešne až do cieľa. Druhý finišoval Romain Bardet, ktorý sa oddelil z vedúcej skupiny a 14 km pred cieľom a v šprinte o tretie miesto bol najrýchlejší Mathieu van der Poel.

Biker hodnotenie

Skvelý: jednoznačne najlepší vo svojej triede
Veľmi dobrý: jeden z najlepších na trhu
Dobrý: odvedie si svoju prácu
Priemerný: ničím výnimočný
Podpriemerný: istým spôsobom nevhodný
Slabý: radšej si nájdite niečo iné
Nebezpečný, hlúpy alebo oboje dokopy
Zavrieť reklamu